Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Solweig - 23 januari 2012 16:01

I lördags blev min lilla älskling Tora 3 år! Det är inte klokt vad tiden går.

 


Vi Svenskar är ju kända för att prata mycket väder. På sommaren är det endera för kallt, för blött eller för varmt. Det tycks aldrig vara riktigt bra.

Men om vintern har vi ju snön att klaga på. Endera har vi ingen eller så är det som hos oss, man håller på att försvinna i all snö.  Här talas det mycket snö i vinter.

I höstas var det många som var så oroliga för att vi inte skulle få snö till jul! Själv var jag glad så länge som jag slapp snön. Men jag är ju lite eljest! Hur som helst den 9 dec. kom den och sen har det kommit och kommit! Nu börjar det att nog tycker jag! Man skottar och skottar...

Har ett litet trädgårdsbord som blivit kvar ute.

 

Man får en aning om snödjup.

Mitt ena äppelträd.

 

 Fullt i träden.

   


En sak som blir följden av det myckna snöandet är att det blir jättejobbigt att gå i skoterspåren som är de rastningsvägar vi använder. Det är löst och moddigt på grund av all snön. Två km promenad med hundarna och en halvtimmes skottning då är man rätt nöjd.

Men det är billig motion!



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards