Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Solweig - 24 maj 2011 10:43

I går kväll var jag på andra kurstillfället med rallylydnad. Jag tog med mig Lina som det var meningen att jag skulle träna från början, men som var i löp första gången . Nu är löpet slut så hon fick börja. Hon är jätteduktig klarar det mesta utan vidare träning.

Hon tycker också att det är jätteroligt att få träna, det är så länge sedan vi tränade hon och jag. Det har varit så mycket Tora det senaste åren.

Nu skall vi träna backning och snurr. Det är svårt.

På måndag skall jag träna agility med Tora för första gången i år. Det har ju bara blivit spår för hennes del tidigare.

Av Solweig - 24 maj 2011 10:06

Vi har ju varit ute på långtur, ända upp till Piteå. Vädret var bra så vi kunde rasta ute och hundarna fick springa av sig. Annars har vi nog världens snällaste hundar. Dom klagar inte ett dugg över dagsresor på över 50 mil!

Möjligen beroende på att dom från valpstadiet har blivit vana att följa med på långresor. Ingen av dom mår dåliogt av att åka bil.

På vägen upp körde vi raka spåret utan att övernatta men på hemvägen stannade vi i Lövånger på en jättefin plats, inga bilar eller grannar, så hundarna fick springa lösa.

 

Anledningen till resan var ju att försöka fixa ett championat till Tora. Hon hade ju ett cert som fattades. 8 hundar var anmälda varav 4 var tikar. En tik kom inte. Tikarna var championtikar från Finland och en junior från Sverige och så Tora.

Eftersom jag inte hade någon fotogaf med mig då husse och Lina åkt till Älvsbyn och handlat så bad jag en kille bredvid att ta bilder och skicka. Nu sitter jag och väntar och är nyfiken, blev det några bilder? 

Hur som helst, vi hade tur då den bästa finska championtiken fått sitt svenska championat helgen innan så Tora fick sitt cert. Min söta championflicka på väg hem.

 

Nu återstår gumman som hon går under hemma, Lina har ju två cert behöver ett till.

 

Frukosten på hemvägen intogs på en rastplats på vägkanten.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards