Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Upplevelser i helgen

Av Solweig - 24 maj 2011 10:06

Vi har ju varit ute på långtur, ända upp till Piteå. Vädret var bra så vi kunde rasta ute och hundarna fick springa av sig. Annars har vi nog världens snällaste hundar. Dom klagar inte ett dugg över dagsresor på över 50 mil!

Möjligen beroende på att dom från valpstadiet har blivit vana att följa med på långresor. Ingen av dom mår dåliogt av att åka bil.

På vägen upp körde vi raka spåret utan att övernatta men på hemvägen stannade vi i Lövånger på en jättefin plats, inga bilar eller grannar, så hundarna fick springa lösa.

 

Anledningen till resan var ju att försöka fixa ett championat till Tora. Hon hade ju ett cert som fattades. 8 hundar var anmälda varav 4 var tikar. En tik kom inte. Tikarna var championtikar från Finland och en junior från Sverige och så Tora.

Eftersom jag inte hade någon fotogaf med mig då husse och Lina åkt till Älvsbyn och handlat så bad jag en kille bredvid att ta bilder och skicka. Nu sitter jag och väntar och är nyfiken, blev det några bilder? 

Hur som helst, vi hade tur då den bästa finska championtiken fått sitt svenska championat helgen innan så Tora fick sitt cert. Min söta championflicka på väg hem.

 

Nu återstår gumman som hon går under hemma, Lina har ju två cert behöver ett till.

 

Frukosten på hemvägen intogs på en rastplats på vägkanten.

 

 
 
Ingen bild

Kerstin & Åsa

24 maj 2011 12:28

Stort GRATTIS till Toras Trasdocka championat,jätte roligt att ännu en leksakshund blivit champion.

Solweig

24 maj 2011 20:09

Ja visst är det så! Nu får vi se hur dom klarar av fortsättningen.
Första testet blir väl i Tånga.

 
maarit

maarit

26 maj 2011 06:31

Stort grattis till Toras championat.


Götenegänget

http://www.mizacks.se

Solweig

26 maj 2011 14:14

Tack för det!Ses vi på Tånga?

 
Ingen bild

Maria

26 maj 2011 09:07

Stort GRATTIS till er! Ha det,kram / Maria

Solweig

26 maj 2011 14:13

Tck! Tack! Hoppas ni har det bra, krama Alex från mormor.

 
Anita Wh

Anita Wh

29 maj 2011 10:28

GRATTIS!!!!!!!!
Stolt uppfödare

http://www.svedala2u.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards