Alla inlägg under oktober 2011

Av Solweig - 10 oktober 2011 22:49

Skulle ta en bra bild på Svedala Ragnar Regnskur i lördags. Han tog ju sitt första cert i Sundsvall! Men det visade sig inte vara det lättaste. Han intog många poser men inte den vi hade tänkt oss , jag och Pernilla.

Om man skulle sätta sig...

 

Fast matte verkar ha nått gott i handen... 

 

 Får jag det inte snart...

 Godis mam nam... 


Detta smakade mera...

  Va är det som ligger där? Går det att äta tro?  

 Det som matte har är nog godare... 

Som ni ser så blev väl ingen av bilderna bra, men som sagt det är inte lätt!

Men ni skall veta att Ragnar är en jättefin kille och snart har han lärt sig att posera på utställningsvis!

       

Av Solweig - 9 oktober 2011 14:16

Vi har haft lydnadstävlingar i BBHK i dag. Jag deltog endast som fotograf.

Men min vän Kari som skulle tävla med sin västgötaspets Märta i lydnadsklass 1fick lov att byta hund då Märta börjat löpa. Ersättare blev jämthunden Diana som gjorde det med den äran. Ekipaget vann med ett 1:a pris!

Kari och Diana sitter längst till vänster.

     

Jag kan tyvärr inte namnet på alla som sitter på trappan, men det kommer resultet på BBHK:s hemsida inom kort.

Alla på bilden tävlade i lydnadsklass 1 i alla fall.

Av Solweig - 8 oktober 2011 21:35

2:a bästa CH tik är jag nöjd med.

  Tora fick jättefin kritik.

Av Solweig - 8 oktober 2011 20:56

Tora och jag var uppe med tuppen i morse. Startade hemifrån strax före sex och kom fram till Sundsvall halv nio.

Det innebar att vi kunde ta det lugnt och inte behövde stressa. Först en rastning innan vi gick in. Väl inne placera våra prylar, sen fick Tora lägga sig i buren och jag var och köpte en fäll till, jag köpte en i Högbo men tyckte att det kund behövas en till så nu är det gjort. Sen stötte jag samman med Anita, jätteroligt.

Efterhand kom alla andra bekanta Kim, Ingela, Kari och Pernilla som också hade mamma med.

Tur att det finns några att umgås med medans man väntar, Tora startade som näst sista hund i ringen.

Resultatmässigt är jag nöjd, 2:a bästa tik är helt O.K:

  

 

PernillasSvedalas  Ragnar Regnskur fick sitt första cert.

 

Bir blev Fixans Göte Väst med Skogsbygdens Nora som BIM.

   

Tråkigt nog gick det inte så bra för Maggan i dag men hoppas det går bättre i morron i Bergeforsen.

Nu blir det nog inga fler utställningar i år.



 

Av Solweig - 7 oktober 2011 21:32

Har varit på Tasseborg ( en djuraffär) och hämtat två stora kartonger med prylar som vi fått till klubbens tävlingar på söndag. Jättebussig att ge möjlighet till att vi kan ge lite till dom som tävlar bra. 


Ute blåser det nästan storm, hoppas att det inte börjar regna tills i morron bitti.

Jag åker ju till Sundsvall tidigt, har bara Tora med mig. Lina blir kvar hemma hos husse.

Det blir en dryg dag, men det är ju den sista utställningen i år. Sen får vi se om det blir några nästa år då jag planerar att ta valpar på Tora och hon löper nån gån i mars om det blir som jag tror. Hoppas att hanhunden jag tittat ut har friska höfter och ögon. Det skall undersökas i mitten av denna månad.

Är det inte bra får vi börja om!!!  



Av Solweig - 6 oktober 2011 17:33

I förgår var vi ut i skogen och plockade enris. Det skall levereras till en blomsteraffär. Brunflo Lions får in lite pengar på så sätt. Vädret var jättefint så det var inte så dumt att vara ute i skogen, det tycket varken vi eller hundarna.

Fikat är mycket intressant för två som inte får äta så mycket som dom vill!

 

Tora hör så många okända ljud i skogen?

 

En ganska fin julgran fanns intill fikastället.

 

I dag har vi hållit på att fixa på Maggans "Pärla". Det var mycket som var lite si och så. Så maken har tillbringat mest hela dagen med att renovera elprylar som inte fungerade. Det har ju regnat hela e.m så det gick ju inte göra så mycket annat heller.

Av Solweig - 3 oktober 2011 18:40

Har jag varit hela dagen. Grabbarnas dagis var stängt, så efter besök hos ögondoktorn för William på f.m har vi roat oss med långpromenad runt Lillsjön och div. spel. Vi har också byggt lego.  

När mormor ändå var där lagade hon middag också så att mamma Maggan fick komma hem till dukat bord efter jobbet. Det är hon inte bortskämd med.  

Av Solweig - 2 oktober 2011 21:24

Vaknade till regn, första hundpromenaden i regn. Sedan fram på dagen klarnade det upp och solen visade sig. Men det var inte samma värme som tidigare.

Vi var bjudna på fika hos grannar. Jättetrevligt!

Sedan hundpromenad, miss som vanligt, bara 4 rätt på V 75.

Hade fått två färgfemmalotter, vann en ny lott på den ena.  Trevligt att man vann något i alla fall!!

Morondagen tillbringas hos Maggan.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards