Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Solweig - 13 oktober 2011 19:23

Nu har jag tömt växthuset på tomatplantor. Bara två jättestora pelagoner står där, vad jag skall göra med dom vet jag inte. Kan inte ha dom inne, dom är för stora.  


Har tagit upp morötter också, det blev väl inte så mycket för jag har varit lat att gallra. Men dom är jättegoda.  


Maken har bytt fönster på sitt kontor, så nu är alla fönster bytta på huset. Det blev väl lite fel när vi målade i sommar och nu har han rivit bort på väggen för att kunna byta fönster, men det går ju att måla igen!  


På lördag skall Tora ögonlysas. spännande! Hon var frisk i fjol så vi hoppas hon är det i år också.


Annars är det lite lugna gatan här hemma. Jag var och köpte garn och en sticktidning i måndags, så nu skall här stickas. Skall också väva ut väven , har ca en meter kvar.

I går samlade jag upp allt löv med gräsklipparen. Det går jättebra att samla om man klipper med uppsamlaren. Så nu är "krattningen" gjord. Det sitter mycket löv kvar i vissa träd så det kommer att bli löv på marken ändå, men de som är borta är borta.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards