Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Solweig - 21 oktober 2011 11:04

Mitt i höstrusket var det höstfest i Trädgårdsföreningen i Jämtland. Det har varit uppehåll på festandet inom föreningen ett par år, men i år har man tagit upp traditionen igen.

Festen hölls på Stocke Titt på Frösön. Vi fick jättegod mat och det var trevlig stämning. Live underhållning med sång och spel.   

Sedan kan jag ju säga att fru fortuna hade valt ut mig till vinnare!

Jag köpte 5 lotter och vann på fyra. Det var mer än man kan hoppas på när man köper lotter.   

Vinsterna var av naturliga skäl blommor av olika slag, jättetrevligt. Nu har jag prydnader på borden en tid framöver.  

En av stjälkarna på orkiden var bruten så jag har tejpat ihop den, får se om det går. Annars så är ju en stängel fin och det kommer säkert flera med tiden.

  

 

Den här rosen valde maken.


Sist en liten fin blomma för köksbordet, även den vald av maken.

 

Sedan blev det även tre hyasintlökar!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards