Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Solweig - 30 oktober 2011 20:02

Helgen har bjudit på underbara höstdagar. Gårdagen  tillbringades i vardagsrumssoffan nästan hela dagen. Det var ju V 75 från klockan 14.00 Maken och grannen fick 6 rätt och det var ju jätteroligt för dom!


I dag skulle ju klockan vara tillbakaflyttad en timme, men den finnessen hade hundarna totalt missat.   

Så vi var ute och gjorde vår morronpromenad klockan 08.00(vintertid) Vi gick en riktigt långpromenad, så det tog en timma drygt innan vi var hemma igen.

Men det var jätteskönt, inte en vindpust och halvklart. Sedan kunde man sätta sig och inta morronfikat i lugn och ro.   

Sedan har jag börjat sista röjningen i trädgården. De sista löven har börjat falla så nu har jag krattat det mesta, täckt några av rabatterna men det återstår två stora som jag får ta i veckan.

I morron måste här städas. Lina slutar ju inte fälla. Hon ser ut som en skabbräv, men det finns tydligen fortfarande hår som skall bort! Golvet är fullt med hennes fallna päls.

Sedan skall det bakas bullar, dom är slut och när jag ändå håller på så kokar jag väl ärtsoppa!

På tisdag tror jag att jag skall testa öringsfiske! Det är ju fortfarande varmt så det är öppet vatten och man kan använda kastspö.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards