Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Solweig - 29 januari 2011 12:19

I går lastade vi Maggans Paxgarderober på släpet och for bort till henne för att hjälpa till att montera upp garderoberna. Ingvar tog komandot och sedan skruvade och läste han och Maggan sig igenom alla beskrivningar. Jag och Maggan monterade lådor men annars var jag bara lyfthjälp. Vi hade ju Lina och Tora med och om jag skulle göra någonting så hade vi ju dom två som skulle sitta på det man höll på med. Dom följer ju efter mig som om dom var klistrade, därför var dom ju så ivägen så det var enklare om jag höll mig lite på sidan. IKEA:s prylar är ju inte så lätta att montera, även om det blivit lättare på senare år. Framför allt fattas det inte skruvar som det gjorde förr.

Ju närmare färdig garderoberna blev dessto större blev kartonghögen som alla prylar legat i! När klockan var nära 18.00 hade det mesta hängts upp, det trixigaste var skjutdörrarna. Sedan återstod att sätta in hyllor och lådor. Men det måste Maggan fundera över hur hon ville ha dom inredda, så det får hon göra själv.

Väl hemma kändes det skönt att sätta sig framför dumburken och inte göra någonting annat än slötitta.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards