Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Solweig - 2 januari 2011 12:56

Vi har fått normal vinter, med -5 och sol. Långpromenad på morron med brudarna efter ett långt skoterspår. Dom får då springa lösa och kan sträcka ut och jaga varandra utan att man behöver vara rädd att det kommer bilar eller för den delen skotrar. Deras förare har som regel sovmorron till efter 12.

Skulle det mot förmodan komma en skoter är brudarna så duktiga, dom ställer sig på sidan medans dom blir passerade. Dom har vana vid skotrar då vi bor intill skoterled.

Här en representant för dom som gillar snö. Anitas, Svedala Stina Storm. Foto AniteW. Tack för det!

  


Sedan har jag suttit och läst Hundsport special, får ju den eftersom jag är delägare i dotterns kennel. Det är mycket intressant att läsa i den tidningen. Men det blir inte av att man sätter sig och läser när den kommer och gör man inte det hamnar tidningen på hyllan. Det är ju inget korsord i den och då läggs den undan. Men nu har jag plockat fram flera så nu skall här plöjas.


Har inte avgivit några nyårslöften, men har i alla fall tänkt försöka att meritera bägge hundarna i eftersök i år. Maken skall få hjälpa till att vänja dom vid att det skjuts på nära håll. Dom har inte visat skotträdsla tidigare, men det är ju ingen som skjutit på så nära håll som det görs i eftersök.

Lina är ju klar att starta i öppen klass men Tora måste klara anlagsprovet först.

Men lägger jag ner lite energi så tror jag att det går bra. Tora är ju en "spårhund".

Sedan skall jag väl fortsätta att träna agility med Tora, hon har ju mycket kvar att lära. Lina får väl följa med och träna, men med henne har jag inga ambitioner då hon vägrar platta tunneln. Hur de går med Tora i det momentet vet jag inte då jag inte kommit dit ännu i träningen.

Har bestämt mig för att ta det mycket metodiskt och grundligt, hinder för hinder. Det skall vara jätterolig att ta hindret innan jag lämnar och går vidare.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards