Alla inlägg under april 2011

Av Solweig - 8 april 2011 10:36

Eftersom vädrets makter dom senaste dagarna varit av den typen att utevistelse inte tillhör det mysigaste man kan ta sig för, blir det mycket vävstuga inomhus i dag. Jag håller på att väva en matta till sovrummet just nu, den är snart färdig. Efter det vet jag inte vad jag skall väva. Det handlar mest om färgval. Mitt hem är lite begränsat vad gäller färger. Brunt t.ex är inte förekommande någonstans.

Inte gult heller! Så det är blått och rött som gäller och då har man inte trasor så det räcker!!

Har i alla fall varit ute med brudarna en sväng i morse, snöfall och snålblåst!  


I går stoppade jag i kattorna var sin avmaskningstablett. Men det är inte gjort på en blink, först måste katten lindas in i en frottéhandduk. sedan måste husse hålla byltet, medans matte med risk för att bli biten av ilsken katt skall stoppa in tabletten så långt ner i gapet på trilskande katt och sedan hålla igen munnen tills den är nersvald. Oj,Oj va trixigt.

Jag brukar använda spotts som man sätter i nacken på katten, mycket enkelt, men jag hade sedan tidigare en förpackning avmaskning så jag kunde ju inte slänga den.  Nu är det gjort för denna gång.

Av Solweig - 7 april 2011 09:20

Hundarna var nog något undrande när matte klädde på sig innan utevistelsen. Det var inte den vanliga dressen. Men förklaringen fick dom när vi kom ut.

Tora tittade bevekande på mej när vi kom ut , måste man ut i detta väder? Det snöade "lapphanskar" som vi säger. Stora blöta flingor. Hundarna skakade sig ideligen men det hjälpte föga då det bara tog nån minut innan dom var vita på ryggen av snö.

Vi gick i alla fall en liten promenad men dom var inte det minsta roade av utevistelsen. Dom ville hem och in så fort det bara gick. Där hade vi nog en gemensam uppfattning.



Av Solweig - 6 april 2011 10:23

Brudarna och jag gör helt underbara promenader på skaren tidigt på morronen innan solen värmt och skaren inte håpller längre.

Brudarna jagar varann runt runt, dom kan ju gå varsom helst, matte får ju se till att hålla sig på ett gammalt skoterspår. Men det är det ingen brist på ska jag säga. Skoteråkarna har åkt kors och tvärs så det är bara att välja "rätt" spår så att man kommer dit man vill. Ibland blir det en överraskning var spåret slutar!   


Gårdagens förasta träff i eftersökskursen var trevlig som väntat. En av deltagarna var med förra gången 2009 när jag gick kursen med Lina.

Det skall vberkligen bli spännande att se hur Tora fungerar, hon är betydligt hetsigare än Lina, det vet jag redan. Jag gick ju ett par gånger med henne i fjol.


Vi fick till hemläxa att lära hundarna att gå före utan att dra i kopplet/linan. Skall börja träna i dag. Har mina förutfattade aningar om att det inte blir lätt.


Men vem har sagt att det skall vara lätt?  

Av Solweig - 5 april 2011 16:43

Tora tappar pälsen! Det bara dråsar ner hår, hon blir väl Kinesisk nakenhund tills vi skall till Piteå. Blir spännande att se hur mycket som blir kvar.  

Hon har ju inte fällt helt någon gång tidigare, förra gången hon löpte tappade hon nästan ingenting.

Därför var jag ju lite högmodig och tänkte att det går nog bra denna gång också, men det ser olycksbådande ut.  

Annars är det bra med henne, hon har inte ont i sitt ben utan springer på som hon brukar.

Jag skall ju på första träffen i eftersökskursen i kväll, men det torde nog dröja innan vi kan lägga några spår i skogen. Ännu ligger snön djup mellan träden.


Av Solweig - 3 april 2011 19:39

Vi spelade ju på V-75 i går. Ingvar hade kryssat för hästar som han ansåg skulle vinna, sedan la jag till två stycken. Det blev 108 kronor i insats.  Sedan la jag 5 kr  på en platshäst som inte gick in.

Sedan ringde Ingvar och ville att jag skulle ta fram en Harry till dom uppe i fjälls, den skulle vara på 800 kronor.  När jag skulle dra fram den missade jag och den blev på bara 96 kronor. Så den bongen behöll jag själv.  Nu gick det inte göra på 800 kr utan den blev för 720 kr.

Så var ju frågan vann vi något? På det systemet Ingvar varit med på blev det 3 rätt, på min Harry för 96 blev det 5 rätt, 2 st 5:or á 22 kr. Ingvar och hans kompisar fick 4 rätt 0 vinst.

Så i dag tänkte jag att nu måste man reparera lite, så jag gjorde en DD för 20 kr och ser man på, jag vann 192 kr. Så förlusterna i helgen är återintagna med en liten vins på 7 kronor! Ja Ingvars förlust tillsammans med kompisarna är ju kvar, den får han fixa själv.

Det är inte lätt att bli rik på spel!


Av Solweig - 2 april 2011 22:03

Nu är det inte roligt att vara hundägare! Vi har haft + 8 och det har regnat på förmiddan. Det bär inte att gå i skoterspåren, efter vägen är det jättesmutsigt.

Men man måste ju ut i alla fall, så man går efter gatorna och blir nerstänkt av passerande bilar och hundarna är jättesmutsiga under magen!  

  
Vi har haft det ganska roligt mina barnbarnspojkar och jag trots vädret. Datorn fungerar även i regnväder.

 

Dom var faktiskt ut och åkte skidor på f.m trots föret. Ganska långt åkte dom också. Mormor fick hasa sig fram, ibland bar det och ibland sjönk man ner till knäna. Även hundarna hade problem. Tora som gillar att springa gjorde rätt som det var kullerbyttor när hon sjönk ner med frambenen, men det tycks inte bekymra henne ett

dyft. Hon har ett gammalt ben som hon bär omkring, det är hennes eget som hon tagit med nån gång vi varit ut på promenad. Nu hittar hon det och bär det en stund tills hon hittar på nått roligare.

 

Kattorna hade problem i natt när det låg grabbar där dom brukar ligga.Fia hoppade upp i sängen flera gånger och stod på Williams kudde och visste inte hur hon skulle göra, hennes sovplats var ju upptagen. Till slut ville hon ut, så jag släppte ut och in gånger flera. Tur man har lätt att somna om.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards