Alla inlägg den 8 april 2011

Av Solweig - 8 april 2011 15:45

Man undrar ju om man får uppleva detta fler gånger, att vara med i BIS-ringen. Det är ju inte alla förunnat. Att man sedan fick göra detta första gången man ställer sin hund i jun,klass är ju ändå mera anmärkningsvärt.

 

Men man får väl leva på minnen.  Har i alla fall anmält till Piteå den 21 maj, det blir årets första utställning. Bor man här uppe så finns det inte så mycket att anmäla till. Allt ligger ju så långt bort. Det gör Piteå också men vad skall man göra???

Av Solweig - 8 april 2011 10:36

Eftersom vädrets makter dom senaste dagarna varit av den typen att utevistelse inte tillhör det mysigaste man kan ta sig för, blir det mycket vävstuga inomhus i dag. Jag håller på att väva en matta till sovrummet just nu, den är snart färdig. Efter det vet jag inte vad jag skall väva. Det handlar mest om färgval. Mitt hem är lite begränsat vad gäller färger. Brunt t.ex är inte förekommande någonstans.

Inte gult heller! Så det är blått och rött som gäller och då har man inte trasor så det räcker!!

Har i alla fall varit ute med brudarna en sväng i morse, snöfall och snålblåst!  


I går stoppade jag i kattorna var sin avmaskningstablett. Men det är inte gjort på en blink, först måste katten lindas in i en frottéhandduk. sedan måste husse hålla byltet, medans matte med risk för att bli biten av ilsken katt skall stoppa in tabletten så långt ner i gapet på trilskande katt och sedan hålla igen munnen tills den är nersvald. Oj,Oj va trixigt.

Jag brukar använda spotts som man sätter i nacken på katten, mycket enkelt, men jag hade sedan tidigare en förpackning avmaskning så jag kunde ju inte slänga den.  Nu är det gjort för denna gång.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards