Alla inlägg den 11 april 2011

Av Solweig - 11 april 2011 22:05

Vi har ju tyckt att det varit en sån lång och kall vinter i år, och det har det ju också varit. Men i fjol denna tid var det betydligt mera snö än nu. Vi hade ju besök från Australien och barnen lekte i snödrivor då som inte finns kvar i år. Ja samma snödrivor ligger ju aldrig kvar men jag har kollat på kort från i fjol och det var senare snösmältning då.

Så man får väl vara glad för det lilla, trots att dom lovar oss kallare väder mot helgen. I dag har det i alla fall varit jätteskönt, jag satt ute och läste tidningen på lunchen, helt underbart.

Nu i kväll har vi haft styrelse i Brukshundsklubben här hemma. så nu skall man försöka snickre samman ett protokoll.

Gjorde en V-65 rad och fick 5 rätt men det var jackpott, så det blev inga pengar, men jag satte lunchdubbeln i dag och det gav 45 kr. Jag spelar ju inte för några högre summor Lunchdubbeln var på 10 kronor. Maken tror att jag drabbats av speldjävulen, men så allvarligt är det inte.


Av Solweig - 11 april 2011 09:21

Vi har ju en tradition i kvarteret att vi och våra närmaste grannar träffas och trivs när vi fyller år, så även i går när maken hade födelsedag.

Men födelsedagsfirandet började på morronen när han fick en dukad bricka med morronfikat.

 

Sedan gjorde vi en lite annorlunda grej, det blev lunch med grannarna i stället för kvällsjam.

Här är lunchbordet dukat.

 

Jättetrevligt blev det. Så på onsdag är det granne Gerd som är födelsedagsbarnet. Ja barn,och barn! Vi fyller 36 varje år numera! Så det så!!!  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards