Alla inlägg den 11 november 2010

Av Solweig - 11 november 2010 17:24

Det finns ett uttryck som heter kattrakande, (spring och oväsen) men det var inte så vi gjorde i dag. Vi rakade katten, Fia har ju som vanligt denna tid på året fått massor av tovor under magen och i övrigt i pälsen. Hon tillåter ju inte att jag håller på och klipper bort tovorna. Någon får jag ta, men nu var det massor. Hon har ju så mjuk päls att det blir så lätt tovor när hon blir blöt och sedan ligger och gnussar.

Vi kollade hos vet. när jag brukar komma dit och det var i november varje år faktiskt. Fast i år var det tidigare än förra året i alla fall.

  

  

Fia har sina sittplatser/liggplatser, så här på skrivbordet eller  bredvid min kudde i sängen. I källaren ligger hon på en gammal jacka högt upp på en hylla eller i en kartong på samma hylla men lite lägre ner.

Tiden går så fort, hon blir 13 år till sommaren.

Det har snöar två dm. i natt, så innan vi for till vet. skottade vi gården. Det är bra att ha det gjort innan dom plogar gatan och det hade dom inte gjort i morse, det skedde medans vi var på stan och fixade ärenden.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards