Alla inlägg den 4 november 2010

Av Solweig - 4 november 2010 16:23

Har testat att göra bröd med surdeg i dag, inget vidare. Får väl skylla på Per Morberg som stått för receptet. Men jag har bakar frallor på vanligt vis också och dom blev bra.  Mellan baken var jag och brudarna på en promenad. Det är lite begränsat med vägar, då Jämtkraft har grävt där vi brukar gå. Dom lägger ner  kraftledning i jord.

  

Brudarna är ena riktiga stengetter, dom hoppar upp på varenda sten som dom hittar efter vägen.

    Finns Finns det det ingen sten så har dom varsin stubbe som också duger.


I denna John Bauerskog skall jag lägga ett personsök till Tora i morron om jag hinner.

  

Hon är en riktig sökhund. Har näsan i backen hela tiden och spårar att möjligt. Inte vet jag vad det är men det verkar mycket intressant för jämnan.

Därför borde det gå att lära henne sök efter personer. Blodspår har hon testat och det funkar.

När man går våra rundor går vi över flera bäckar, där måste man dricka. Det är mycket godare än hemma i vattenskålen.

  

När man är högst upp efter den väg vi gick i dag ser man fjällen vid horisonten. Lite svårt att se då dom är vita av snö.

  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards