Alla inlägg den 8 november 2010

Av Solweig - 8 november 2010 17:47

Vi har fått minusgrader hela dygnet nu. Isarna håller på att lägga. Maken går bara och vänter på att få borra hål i isen och pimpla.

Själv är jag inte lika road av vintern, den begränsar ju mina utomhusaktiviteter ganska mycket.

Agilityträning är inte lika rolig när man fryser och det blåser småspik! Lägga spår hägrar inte heller.

Fast jag gjorde faktiskt ett personspår till Tora i söndags. Inte så långt, men hon har aldrig gått ett personspår förrut. Från början visset hon inte vad jag ville att hon skulle göra hon snusade runt ganska yvigt, vilket till en del säkert berodde på att det blåste rätt friskt från sidan. Men hon kom med lite hjälp från min sida fram till slutet där jag lagt Frolic och en knut. Vilket uppskattades. Men när vi skulle gå därifrån tog hon mitt spår som jag gått när jag la spåret, åt det hållet var det medvind. Så det kanske går att lära henne personspåra också.

Det är ju lättare att lägga personspår, blodspår kräver ju betydligt mera förberedelse. Har man inte tinat blod och klöv går det ju inte. Skall skicka ut maken på en tur så får hon söka honom.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards