Alla inlägg under mars 2010

Av Solweig - 3 mars 2010 14:15

  

 Ett stort grattis till Sara som tog körkort i går!

  

Av Solweig - 3 mars 2010 10:24

I går var det strålande sol igen, vi gick ut och njöt i fulla drag, det enda som möjligen förmörkade var en kraftig västanvind. Vi har västanvind till 95% här. Ofta ganska kraftig, vilket inte är så skönt.

Men solen värmde så om man planerade sin promenad så att det var lite lä när man gick mot vinden så var det helt

perfekt.

   

Vilka snöformationer!

  

Brudarna kollar läget.


På eftermiddan var jag och handlade frön också så nu skall jag sätta i dag. Lite sent som dottern påpekade, men jag får väl sköta om plantorna desto bättre. När jag var på plantskolan och köpte frön höll dom på att skola om penséerna så man ligger efter!

  


Av Solweig - 2 mars 2010 10:49

Nu var det nära att jag blivit ägare till Nordstedts svenska synonymordbok! Inte för att jag inte skulle behöva den när jag löser korsord, men jag har bestämt att vara restrikktiv med bokköp, mina bokhyllor är proppfulla, skall jag ha någon ny bok ska det vara något att sträckläsa! Men när man är med i en bokklubb måste man ju avbeställa i tid annars får man hur många böcker som helst. Nu hann jag precis, pust!  


Annars har jag jagat inloggning till brukshundsklubben denna morron, även det är fixat, nu börjar jag känna mig duktig!!!   

Men så tötte jag på patrull, kommer inte in på min mail, Telia krånglar, typiskt! Så nu sitter jag och väntar på att bli uppringd, hade plats nr 76 i kön så det lär väl dröja! Oj,oj,oj, inte kan man göra nått mens man vänta annat än hålla sig i närheten av telefonen.    

Av Solweig - 1 mars 2010 21:21

I dag var det ett sånt där helt underbart väder. Strålande sol fråm en klarblå himmel, man bara måste ta sparken och göra en långtur. Det ble 3 km, med hundarna. Visst, det blåste nordlig vind så då var det lite bistert, men när man sedan vände ryggen mot norr och fick solen i ansiktet var det ljuvligt. Men vi har inte plusgrader ännu, i dag var det ca -4.

I kväll har vi haft styrelse i brukshundsklubben. Jättetrevligt! Det blir nog ett bra år.

Ringde och förvarnade Maria om att vi kommer på lördag.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards