Alla inlägg under mars 2010

Av Solweig - 11 mars 2010 18:29

Vi var ju på stan i dag, på marknad. Massor med folk i alla åldrar vilket innebar massor med barnvagnar. Säga va man vill om barnvagnar, i folkmassor är dom i vägen!

Husse köpte rökt korv och fiskegrejer. Det fanns hur många stånd som helst som sålde rökt korv av olika slag.

Jag var på Jula och köpt en ny badrumsvåg, vilket inte är så kul. Väger man verkligen såå mycket!!!

Vi hade hundarna med oss, det var den egentliga anledningen till att vi gick på marknaden, socialträningen för hundarna. Det är alltid massor med hundar  ute en sån dag. det har blivit lite av det under den kalla vintern.

Väl hemkommen har jag städar badrummet, pust!!! Så nu är det bara hälften kvar.

Av Solweig - 10 mars 2010 18:26

Så var ännu ett rum städat. Kontoret innehåller så mycket pryttlar så det är besvärligt att städa, men nu är det gjort. I morron blir det badrummet. Men inte förrän på eftermiddan.

Vi skall åka in till stan, det är marknad. En marknad som hålls varje år den här tiden, kallas Georgimarknaden. Skall passa på att handla till helgen samtidigt.


Nu i kväll efter middan var vi ut med hundarna, det är skönt att det är ljust länge nu på eftermiddagarna. Det har varit tö hela dagen så snön blöts upp och det blir ganska moddigt att gå i skoterspåren.  Men ännu så går det hyfsat.

Av Solweig - 9 mars 2010 20:36

I dag har jag börjat städa inne. Det är så bra att ha gjort en riktig städning när solen börjar bli varm och man vill vara ute. Då kan man gå över med hartassen och behöver inte ta det så noga. Tänker ta ett rum per dag så det bör gå på en vecka sedan är det bara källaren och det tar säker två veckor, men det tänker jag inte göra nu. Det får bli någon ruskig dag då man inte kan vara ute.


I dag har det varit ett riktigt aprilväder, det är sol och sedan snö och sen mulet och så håller det på.

Enligt vädemannen på TV:n skulle det vara dylikt väder hela veckan framöver och även helgen.

Men man får väl vara nöjd när det inte är så kallt. Det märks att det blivit mildare ute, kattorna kan vara ute mycket längre nu.


Tora vill vara ute hela tiden hon kan vara ensam ute hur länge som helst. Lina vill ju inte vara ute om matte inte är ute. Hon är en riktig "morsgris".




  

Här kollar man, nog luktar det något intressant, eller hur?

Av Solweig - 9 mars 2010 12:32

Fick just en kommentar ang. hur jag upplever domare som inte dömt min hund som bästa hund.

Så här är det, jag vet precis vilka brister mina hundar har. Dum vore jag väl om jag inte såg det, att även domaren ser det tycker jag är naturligt. Annars vore det väl skrot till domare. Sedan när det är den dagen som hunden visar sig från sin bästa sida och konkurrenterna inte ser bättre ut, då kan ju även min hund bli dömd som bäst.

Sedan att man är vän med domaren kan naturligtvis besvära en del konkurrenter , men det tycker jag inte angår någon utom oss. Jag är vän och bekant med flera domare, en del har dömt mina hundar en del inte, men det påverkar inte om vi är vänner eller inte. Man måste kunna skilja på sak och person.

Av Solweig - 7 mars 2010 21:54

Ett fyrfaldigt leve för Anita som fyller år i dag, 32 eller vad det var??? jag hoppas hon blir bra i sin rygg och att hon får många fina valpar efter min namne Solveig.


  


Nu har vi fått töväder för första gången sen långt före jul. Man tror nästan inte att det är sant.

Dagen har tillbringats framför TV:n det har ju varit Vasalopp, roligt att Jörgen Brink fick vinna. Han har nog haft det lite tufft de senaste åren.

Annars har jag torkat skorpor, bakade ju skorpbröd i fredags, men eftersom jag var hos Maria hela dagen i går så har det ju inte bivit gjort förrän i dag. Men nu har vi massor av skorpor. Måste hitta något att ha dom i. Brukar ju inte göra så mycket i vanliga fall.



Av Solweig - 6 mars 2010 22:14

Så har Maggan och jag och Maggans pojkar varit   och hälsat på Maria som numera bor i Johannedal i Sundsvall, samt uppvaktat hennes två vuxna barn Niklas och Sara en av dom har fyllt år och den andre fyller den 12 mars.

Vi har fikat tårta och kakor samt ätit en jättegod middag. Tack för det!

Trevligt!

  Husse måste upp klockan 6.30 i morron bitti. Det är tidigt för honom. Han skall på pimpeltävling, själv skall jag kolla in starten i Vasaloppet rasta hundarna och sedan ligga i soffan och kolla dom som sliter i spåret.

Av Solweig - 5 mars 2010 15:50

Har konstaterat att det finns många som har som sitt största intresse att ifrågasätta alla som inte är  eller tycker som dom. Hur trist måste inte livet vara när man hela tiden måste hitta nått att reta upp sig på eller vara ifrågasättande mot.

Inom hundvärlden verkar det finnas fler än annars! Varför kan man ju undra över? Jag har varit aktiv inom föreningsvärlden i hela mitt vuxna liv, i olika föreningar och inom olika verksamheter och intresseområden, men jag har nog aldrig sett så mycket osämja och ibland rena lögnerna som det verkar finnas i hundvärlden. Själv är jag så perifer i alla sammanhang att jag bara läser och tar del, ingår inte i de kretsar där detta förekommer, vilket ju är rätt skönt. Men man kan inte låta bli att undra.


Av Solweig - 4 mars 2010 11:02

I dag skall jag fara in till Länsarkivet och lyssna på en liten föreläsning om trädgårdsodlig i Jämtland förr i tiden. Länsarkivarien skall föreläsa, hoppas det blir intressant.

Sedan skall jag på Djurmagasinet och köpa hundmat och klösbräda till Fia. Tora har bitit sönder Fias klösbräda, den kan Fia inte leva utan! Hon klöser varkje dag flera gånger. Linus behöver ingen klösbräda men han måste ha kattgräs, så här på vintern, så det måste jag sätta nytt i dag för han har betat av det han har nu.

Sedan är dagens uppdrag utförda.


Brudarnas klor klippte jag i morse så det är fixat.


Resten av dagen blir endera vävning eller så tar jag en bok och sätter mig ute i solen och läser. Skönt va??

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards