Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Kallt!!!

Av Solweig - 5 februari 2015 15:01

Vi har haft kall nu ett par dagar. I går var det -22 grader som mest. Hundarna fryser om fötterna och jag om näsan. Det blir inte så långa promenader.

I dag är det mildare just nu -12. jag håller på att rensa i mitt gardinförråd. Har sparat massor av gardiner som jag inte använt på 20 år!

Nu åker det som ser hyfsat ut till pingstkyrkan, restan i mattrasorna.


Tränar också med hundarna, mest klicker. Tora är inte så lätt, hon är så på och händer det inget skäller hon och det skall hon ju inte få beröm för. Men i klickerträning skall ju hunden "bjuda" på röresen eller t.ex att lägga sig utan komando om det är det man vill. Det är upp till hunden att försöka komma på vad man vill att den skall göra, det har Tora inte tålamod till!


Förra torsdagen var vi på revy, ( Radio Börtnan) jättedålig tyckte både jag och Ingvar. Man satt och väntade på att det skulle ta slut.


I morron skall jag fara och kolla om presenten till Maggan kommit hem på Jula, Maggan fyllde ju år i måndags. På lördag fyller Maria år. Vet inte om jag åker ner. Jag har i alla fall skickat gratulationskort.


Sedan fyller Sara den 12/2. det är sex stycken i min släkt som fyller år jan/febr. Sedan är det Niklas och Ingvar .


  Den här sötnosen har ju också fyllt år. Hon blev sex år den 21 januari.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards