Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Solweig - 18 februari 2015 09:23

Vi har haft krångel med uppkopplingen i flera dagar så det har inte blivit något skrivet i bloggen.

I lördags var jag till Maria i Vattjom, det är alltid roligt att besöka sina barn, tråkigt nog blir det för sällan.

I söndags var det näst sista träffen med "problemhundar" och Julia. jag tycker faktiskt att hon blivit mycket bättre, inte för att vi gjort nått särskillt på kursen, men det ger möjlighet att träffa andra hundar på lämpligt håll och det är ju det som är behovet.

Vi tränar också källartrappen. Hon vill inte gå nerför den så jag tränar henne steg för steg och det gå bra men inte fort!


Annars så var vi till vet i måndags då Julia har varit besvärad av ett öra och det visade sig att hon hade en stor vaxklump i det. Nu behandlar vi varje dag med Ortoclin samt att vet. spolade då vi var där.


Klickerträningen med Tora går så där, men vi fortsätter. Det viktiga för mig är att man gör något med hunden och det blir det ju. Det är betydligt svårare att lära om en "gammal" hund som man tränat med andra metoder. Men hon lär sig så sakteliga. Det som ligger henne i "fatet" är att hon är så på. Det skall hända saker direkt, hon har inte lust att vänta och fundera. Klickerträning går ju ut på att hunden skall göra något själv utan att jag talar om vad den skall göra.


På fredag åker Ingvar till Falun på VM-tävlingar.


Själv skall jag på Republikens hund på lördag, måste ta båda hundarna med fast det bara är Tora som jag ställer.


Vi har haft så blåsigt så täckningen på en av mina rosor har blåst av. Jag har varit ute och gjort ny nu på morronen, i dag blåser det inte. Det skall bli plusgrader igen som det ser ut, vi har bara is överallt, nästan ingen snö och värre lär det bli om det blir varmt igen.


Det är ju skönt när det inte är så kallt, men ishalka är inte så kul, trots att man har halkskydd under skorna så är det halt.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards