Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Solweig - 24 februari 2015 19:12

Tiden går fort när man har roligt!

I lördags var jag och hundarna på Republikens hund. Jag ställde Tora, men som i fjol hade jag otur med lottningen.

I fjol ställdes hon mot Flora tiptop och i år mot en tysk kleinspitz som gick så långt som till final och slogs ut av en Tibbe som vann.

Birger var där också, han hade lite mera tur och var med ett par omgångar innan han åkte ut. Maggans Olle hängde med till semifinalen men där slogs han ut av en storpudel.


Jag har ju fått till läxa i Julias kurs att klicka henne nerför källartrappan som hon inte har gått. Så vi har tränat en vecka tidigare. På söndag och i måndags gick hon halva trappan. Så i dag gick hon hela och sedan har hon varit ner i källaren två gånger ensam efter det.


Med Toras klickerträning går det inte så fort, hon är inte så snabbtänkt som Julia. men vi fortsätter, det blir vad det blir. Nu när vi är färdiga med trappan skall jag fortsätta med Julia och en ny uppgift, vad det nu blir.


Ingvar kom hem på söndagkväll klockan 22.00 från Falun. Han hade haft det bra där.


I går var jag på FAJ:s styrelse och sedan var jag till Mo på klickerkurs, vi startade fortsättningskursen.





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards