Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Solweig - 23 oktober 2014 20:56

Det har snöat hela dagen så nu i kväll har det nog kommit dryga decimetern kanske två.

Jag var ut i morse med vovvarna, det snöade och blåste och var så otrevligt som det kunde vara.

Jag var ner till postlådan på ICA med ett brev, det börjar bli halt så man får gå med försiktighet. Det finns inge närmare postlåda.

Träffade ett par hundägare till som var ute i ovädret. Man skulle nog inte vara ute och gå i nära en timma om man inte hade hundarna, men det är säkert bra!!!


Jag hoppas i alla fall att snön försvinner, skall bygga in rodedenron bl.a innan vintern. Skall också lägga över bolltujan så att rådjuren inte äter upp den en gång till.


Har städat blommrummet i källaren, daliorna som jag tagit in har satt skott igen så jag klippte av dom,det var bladlus på dom också så jag har sprutat, skall göra det flera gånger. Det är så trist när man har bladlus i blomrummet på våren. I våras fick jag ju bladlus på tomatplantorna som dog.


Fuchsiorna står fortfarande i garaget men dom måste jag bära ner till matkällaren innan dom fryser, jag har dom ju där under vintern.


Vi har köpt så två hundmatsäckar så det är lite trångt där men jag skall rangera lite så får nog allt plats.

Sedan måste jag köpa torrbollar till husvagnen nästa gång jag åker till stan.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards