Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Solweig - 20 oktober 2014 17:39

Så är det slut på hösten, i och med att det börjat snöa så är det vinter. Vi skall ju ställa om klockan nästa söndag också så det är väl inget annat att vänta.

Fast jag tycker det är tidigt!

Jag måste köpa nya vinterdäck, dom jag har köpte jag när jag köpte bilen för 14 år sen. Dom har bra mönster men är hårda som puckar. Det är ju dubbfria. Nu tänker jag köpa med dubb. Det kan nog behövas, man är ju inte så purung och kanske mindre snabb. Fast jag tycker själv att jag har ganska mycket kvar av reaktionsförmågan.


I morron måste vi åka på affären, det får bli med gubbens bil. Han har inga vinterdäck på heller, men hans bil är nog ändå bättre på halka än min.


I dag har det varit lagning av toastol i badrummet. Jag märkte i går att det var vatten på golvet och när vi undersökte hade ett rör vid inloppet av vattnet till toan gått av. Så Ingvar var in till VVS-firman och köpte en ny flottör, det satt samman med den så man fick ta allt. Kostnad lite över 600.- Men om man skulle ha tagit hit en montör skuklle det säkert gått på tusingar.

Så nu är toan O:K:


Jag avmaskade Fia i går, hon har mask har jag konstaterat. Inte konstigt så mycket råttor som hon satt i sig i sommar.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards