Alla inlägg den 20 november 2013

Av Solweig - 20 november 2013 18:23

Denna morrons hundpromenad bjöd på två möten med rådjur. Först kom vi gående efter en stig och där står tre djur. Dom springer en kort bit och stannar sen och står stilla. Ca 20 meter från oss. Jag förväntade mig att mina hundar skulle vara pust väck, men dom gjorde en kort sväng utan att säga ett ljud. Sedan gick vi vidare.

Efter en stund kom två rådjur till helt nära stigen vi går. Då gör båda hundarna en kort repa, men kommer tillbaka på en gång. Även denna gång helt tysta.

Man blir ju glad när det inte blir någon jakt.


I dag har jag varit på Landsarkivet och släktforskat. Det är inget snabbjobb, man har fullt schå att läsa prästernas kråkfötter. En del text är så kluddig så man får gissa sig fram.

Men det blir lite för varje gång. Jag håller på med min fars förfäder.

Skall väl ta mors med vad det lider.


Av Solweig - 20 november 2013 18:23

Denna morrons hundpromenad bjöd på två möten med rådjur. Först kom vi gående efter en stig och där står tre djur. Dom springer en kort bit och stannar sen och står stilla. Ca 20 meter från oss. Jag förväntade mig att mina hundar skulle vara pust väck, men dom gjorde en kort sväng utan att säga ett ljud. Sedan gick vi vidare.

Efter en stund kom två rådjur till helt nära stigen vi går. Då gör båda hundarna en kort repa, men kommer tillbaka på en gång. Även denna gång helt tysta.

Man blir ju glad när det inte blir någon jakt.


I dag har jag varit på Landsarkivet och släktforskat. Det är inget snabbjobb, man har fullt schå att läsa prästernas kråkfötter. En del text är så kluddig så man får gissa sig fram.

Men det blir lite för varje gång. Jag håller på med min fars förfäder.

Skall väl ta mors med vad det lider.


Av Solweig - 20 november 2013 18:23

Denna morrons hundpromenad bjöd på två möten med rådjur. Först kom vi gående efter en stig och där står tre djur. Dom springer en kort bit och stannar sen och står stilla. Ca 20 meter från oss. Jag förväntade mig att mina hundar skulle vara pust väck, men dom gjorde en kort sväng utan att säga ett ljud. Sedan gick vi vidare.

Efter en stund kom två rådjur till helt nära stigen vi går. Då gör båda hundarna en kort repa, men kommer tillbaka på en gång. Även denna gång helt tysta.

Man blir ju glad när det inte blir någon jakt.


I dag har jag varit på Landsarkivet och släktforskat. Det är inget snabbjobb, man har fullt schå att läsa prästernas kråkfötter. En del text är så kluddig så man får gissa sig fram.

Men det blir lite för varje gång. Jag håller på med min fars förfäder.

Skall väl ta mors med vad det lider.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards