Alla inlägg under juli 2013

Av Solweig - 11 juli 2013 10:20

Vi har +7 grader och blåst, det är jättekallt! På morronpromenaden önskade jaf att jag tagit på mig handskar för det var så kallt om händerna. Maken tände i kaminen till och med han tyckte att det var kallt. Annar är han ju den som vädrar och vädrar då han tycker det är varmt.


Vi var ner till några bekanta i går em dom har stuga vid sjön, där båste det från sjön och gick vita gäss på vattnet. Man undrar om vi måsta ha detta usla väder länge.


I går när jag kom hem tog jag en timme gräsklippning för att få upp värmen. Men det blev kvar oklippt på nedersta delen av tomten. Jag orkade inte fortsätta. Skall be maken ta det i dag så får jag fortsätta rensa potatislandet.





Av Solweig - 7 juli 2013 21:19

Efter en trevlig helg i Trondheim kom vi hem i kväll vid sjutiden. Det blev ju ganska sen då Tora hamnade i gruppen.

Tyvärr så blev hon inte placerad, togs ut bland sex andra men föll på målstrecket! Men hon blev i alla fall Norsk champion.

Julia fick "bara" recervcert. Menbåda skötte sig jättebra.

I Norge är man inte så generös med rosetter, championrosetten kostade 50 norska, det var för dyrt tyckte jag, vi vet ju att hon är Ch.

Så nu blir det lite lugnt med utställningar ett tag till Svenstavik.


Av Solweig - 4 juli 2013 10:25

Det blev en tidig morron för oss i dag, vi for hemifrån klockan halv åtta. Morronpromenaden gjordes på stadsdel söder. Sedan till Eira. Det var Patrik som tog emot. Hela proseduren var avklarad på en kvart. Tur man har medgörliga hundar. Man bara stoppar in i munnen och dom sväljer!

Patrik berättade att det blir 30 västgötar på SKK:s utställning i Svenstavik.

Spännande! Då lär man inte ha nån chans att placera sig , men det är ju jättebra att det blir många hundar.

Vi får väl försöka och utmärka oss i Trondheim med bara tre anmälda.

Av Solweig - 3 juli 2013 23:28

I morron tidigt skall jag på Eira och avmaska hundarna. Det är ju märkligt att Norrmännen inte tror att rävarna kan gå på sina fyra ben! Om vi har rävar med bandmask kan dom säkert gå över gränsen till Norge, vargarna går ju fram och åter det vet man.

Men nu är det som det är så vi gör som dom kräver. Sedan får vi ju hoppas att domaren som dömde i Vännes tycker samma om Tora och Julia för det är hon som dömer i Trondheim. Blir spännande! Det är en tik till som ställs, men jag vet inte i vilken klass och vem. Julia har tappat nästan all sin päls så hon ser inte så fin ut nu.

 

Tora däremot ser nog likadan ut som i Vännäs.

 

Man får väl ta det som det blir. Ingen mening att fundera i förväg.

Av Solweig - 1 juli 2013 19:45

Hela dan har gått till trädgårdsarbete, rensning av rabatter och gräsklippning. Det har varit varm och skönt.

I morron skall vi fara och handla. Jag måste planera inför Norgeresan.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards