Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Solweig - 11 juli 2013 22:22

Nu har rosetterna till vår rasspecial kommit! Jag tar emot rosetter och hundmatssäckar för enkelhetens skull.

Enl. Anita så blir det domarbyte för oss på SKK-utställningen. Vi får Arvid Göransson som domare. Han dömde BIS på inoffen i juni.

33 hundar anmälda, så många västgötar har aldrig varit anmälda till Svenstavik.

Då blir det konkurens!


Har rensat klart potatislandet och gjort ett nytt land där Ingvar har sått dill. Så nu får vi se om det kommer upp något. Dillen jag sådde i våras har nästan dött alltihop. Måste bero på jorden. 

Fortfarande kallt och blåsigt.


Mina pioner håller på att slå ut,men det tar längre tid när det är så kallt. Annars är ju trädgården som finast vid denna tid. Bondpionen blommar den är ju tidig.

 


Hoppas det blir sol i morron, bara det är sol blir det lite varmare mitt i dagen åtminstone.






Av Solweig - 11 juli 2013 10:20

Vi har +7 grader och blåst, det är jättekallt! På morronpromenaden önskade jaf att jag tagit på mig handskar för det var så kallt om händerna. Maken tände i kaminen till och med han tyckte att det var kallt. Annar är han ju den som vädrar och vädrar då han tycker det är varmt.


Vi var ner till några bekanta i går em dom har stuga vid sjön, där båste det från sjön och gick vita gäss på vattnet. Man undrar om vi måsta ha detta usla väder länge.


I går när jag kom hem tog jag en timme gräsklippning för att få upp värmen. Men det blev kvar oklippt på nedersta delen av tomten. Jag orkade inte fortsätta. Skall be maken ta det i dag så får jag fortsätta rensa potatislandet.





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards