Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Solweig - 19 februari 2012 20:58

Här i Jämtland utser vi Republikens hund! Där kan man delta om man bor i Jämtlands län och har en hund som fått ck på utställning. I går kväll gick årets begivenhet av stapeln. 45 hundar deltog varav 4 veteraner. Domare var Ulrika Göransson.

Det välfyllda prisbordet som till stora delar var sponsrat av Tasseborg djuraffär, men också Eira djursjukhus hade gett priser samt en del andra. Alla som deltog fick en påse med diverse gåvor.

 

Här är de tre finalisterna. En cocker en flat och så en västötaspets. Vinnare blev flatten med västgöten som tvåa.

Foto: Jenny Persson

 
Men det var inte slut med det, västgöten var en veteran och hon vann veteranklassen!

Skogsbygdens Flora Tip Top blev bästa veteran i Jämtland. Här med stolt matte Kari. Hon vann över 10 årig Boxerhanne. Foto: Lennart Fridén

 

Flora slog också ut dotter Margaretas pomm Olli!

Vi fick också mycket god tvårätters middag med kaffe och kaka efter. Jättegott! En mycket trevlig kväll med underhållning av  60-talsttuk.

Jag hade fuskat med laddningen av min kamera så den la av. Jag fick lita till mina vänner som var bussiga och delade med sig av sina bilder.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards