Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Årets sista jordgubbar

Av Solweig - 16 september 2012 21:51

I veckan som gick plockade jag nog årets sista jordgubbar. Det har ju varit så kyligt väder och konstig sommar i år så allt är ju så sent, men samtidigt har det blivit mycket bär för att inte tala om äpplena. Det är så mycket äpplen i äppelträden som inte kommer att hinna mogna innan det blir för kallt.

 

Plockade också hallon utanför tomten efter hundrastningsstigen.

Till veckan skall jag ta upp rödbetorna. Vet inte hur stora dom är men nu tar jag upp dom och kokar in så är det gjort. Har gjort svartvinbärsdricka av 9 liter sv. vinbär. Det finns mer bär på buskarna men jag vet inte om jag ids plocka in mera.

Har inte kollat om krusbären är mogna. Brukar ju plocka in såna med. Det är så besvärligt att snoppa krusbär, man får ont i fingrarna.

Julia växer och frodas. Hon leker med mamma Tora nästan hela dagarna. Tora är ju en mycket snäll mamma som tillåter rätt mycket från sin ohängda dotter.

 

 

Maggan hjälpte mig ta kort av henne i dag. Har ju inte tagit annat än lekbilder tidigare.

Här är det Maggan som har godiset och jag som knäpper och då ramlar svansen ner!

Här tar Maggan kortet.

   

Har börjat att bränna alla bilder från valpkullen för att ha dom till framtiden. Man vet ju inte, min dator har ju inte pajat nån gång, men det kan ju faktiskt hända.

Här är Julia 5 veckor gammal, det har hänt mycket sen dess. .

 



 
 
Maggan

Maggan

17 september 2012 09:44

Söt Julia <3<3

http://www.jackdows.se

 
Ingen bild

Susanne

18 september 2012 20:50

Mycket söt är hon och ser stark ut!

Solweig

18 september 2012 21:05

Ja hon är ganska muskulär. Ser du att hon är sin fars dotter. Syns kanske inte så väl från sidan, men framifrån.

 
Anita Wh

Anita Wh

21 september 2012 16:31

Hon är ju jättefin, lilla Bitte ( Freya) också Så fin kombinationen blev
Kan du skicka mig bilden på henne med svansen upp eftersom jag inte kan plocku upp den från din blogg

http://www.svedala2u.se

Solweig

23 september 2012 13:08

Antar stt du menar Julia, visst det kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards