Alla inlägg den 27 september 2012

Av Solweig - 27 september 2012 20:45

Har sökt efter en valpkurs hos våra två brukshundklubbar, men det verkar kört! BBHK har inga valpkurser och i ÖBK har dom två som redan startat. Så där kommer det väl inte bli någon fler. Sen har vi de privata hundmänniskorna, där är det också nyss startade kurser. Jag har ju inte kunnat tänka mig att anmäla Julia tidigare, hon blir ju 5 månader i början av oktober och det tycker jag är en lämplig ålder för valpkurs.

Det är ju ganska typiskt! När man planerar något så går det inte få till!

Annars går dagarna, det verkar inte bli någon inoff utställning i JHKK, vilket ju är jättetrist! Allt har gått i stå som det syns.

Det blir ingen svampplockning i år heller som det ser ut. Vi har varit i kontakt med folk där vi brukar plocka och det hörs inte finnas nån svamp! Ingenting bli i år!!!:(


Får väl ta mig i kragen och börja träna Julia själv så gått som det går och sedan måste jag aktivéra Tora också. Hon behöver aktiviteter om hon inte skall bli så stökig. Hon har massor av energi som måste ut.

Lina har inte behov av så mycket aktivitet, hon har haft ett skov av sin gastrit så vi har varit till vet i två omgångar. Nu hoppas jag att det rätar till sig så att hon kan äta som vanligt igen. Nu har hon matvägrat varannan morron nästan. Hon har haft ont i magen. Hon har fått samma medicin som för fyra år sen när hon hade sitt första skov. Då blev hon ju bra och har varit det tills i höst. Vad som utlöst besvären nu vet jag inte, men det har väl varit för mycket stök. Först 10 valpar som ju ställde det mesta rutinerna på kant,  utställningen i Svenstavik bidrog säkert och sen var ju en av valparna här i 10 dagar. Lina har nog behov av vardagar med samma rutiner och att matte finns till hands för henne hela tiden.

Så har hon varit i hela sitt liv.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards