Alla inlägg den 1 september 2012

Av Solweig - 1 september 2012 10:52

Vi hade sol i går och vi har även sol denna morron. Man blir lycklig varje morron när solen skiner. Varmt är det ju inte, det var 0-gradigt i morse klockan halv sju när jag klev upp.

Men ännu har inte daliorna frusit, inte potatisblasten heller. Men i växthuset ser det förfärligt ut. Det blir så fuktigt att allt möglar bort. Men det är ingen mening gråta över det. Man får anse denna sommar som en förlorad sommar!

Hela sommarn har varit som en halvdålig höst!

Vi har nog aldrig haft så mycket äpplen som i höst, men dom kommer inte att hinna mogna. Jag plockade bort massor tidigt men det är jättemycket kvar på allat träden.

 


Jag har lagat mat till jägaren i huset, det skall ju vara tre mål mat till 8 pers, så har jag slagit svartvinbärsdrickan i silduk, den får stå under dagen så fryser jag in i kväll. Skall plocka en hink med svarta vinbär i dag när det torkat upp lite. Nu på morron är det så fuktigt.


Julia är ju en rolig typ! Hon samlar allt hon hittar i en hundsäng hon har i hallen.

 

Det har varit mycket mer här , men man måste ju ha sina tofflor t. ex.

Hon är i tandömsaråldern, hon har tappat sina framtänder, så det är tur att det finns foppatofflor. Dom är jättebra att bita på!

 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards