Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Åska

Av Solweig - 14 juli 2012 11:01

I går kom det en jätteregnskur och i samband med den hördes två åskknallar. Husse som älskar åska var besviken att det var så lite åska, men han fick i alla fall bli dyngsur för han var ute med hundarna när regnskuren kom!

I dag åker lilla Disa till Lindesberg.

 

Husse som nog kommer att få en psykisk kollaps när alla valpar flyttat var och köpte en ny sovplats tilldom i går.

 

Det går att truga ner ganska många valpar i den om man packar rätt!

 

Birger flyttar i morron.

 

Här ligger Disa och Birger och hämtar kraft inför flytten

 

 
 
Ingen bild

Susanne

14 juli 2012 19:15

Dom har ju nästan blivit ännu finare! Hur är det möjligt? Birger är hur vacker som helst :) Ja, haha, förstår att det blir svårt för husse, men med jätteprinsesskronan har han helt klart bevisat sin kärlek till dom små för alltid ;)

Solweig

15 juli 2012 09:04

Han är alldeles förstörd, hur ska man klara av att leva vidare utan alla tio?
Men vi har i alla fall haft en jätterolig tid tillsammans med valparna.
Se har dom ju fått jättefina hem allihop.

 
Anita Wh

Anita Wh

15 juli 2012 10:00

Vilka SUPERFINA valpar du fått fram där Solweig

http://www.svedala2u.se

Solweig

15 juli 2012 21:42

Tack för det, jag tycker ju att dom är fina, men det gör man väl alltid med sina egna.
Hoppas bara att dom utvecklas till fina vuxna hundar också.

 
Ingen bild

Susanne

15 juli 2012 14:30

Usch, det låter jobbigt. Tror att jag skulle reagera likadant, kan göra fysiskt ont ju. Ni har haft en härlig sommar tillsammans och tur att lilla Disa stannar hemma!

 
Ingen bild

Susanne

15 juli 2012 14:31

Julia menar jag ;)

 
Anita Wh

Anita Wh

16 juli 2012 14:32

Hej, jag skrev att vi kommer upp o fikar på onsdag. FEL!! Det blir torsdag om det går för din del

http://www.svedala2u.se

Solweig

16 juli 2012 16:30

Den 2 augusti? Då ser jag till att vara hemma då. Vi ska ju dra ner husvagnen till Svenstavik på fredag. Jag kommer att ligga över där. Vill ni ha lunch?
Eller är det bara fika?

 
Anita Wh

Anita Wh

17 juli 2012 11:12

Nja lunch, vi kommer ju inte upp till dess. Men bjud gärna på en macka. Vi åker här ifrån vid åtta tiden och vill ju stanna då o då. Vi kommer också åka vidare och söka boende någon stans i kanske en lappkåta

http://www.svedala2u.se

Solweig

17 juli 2012 11:54

Ni kan få middag om ni vill det. Det är bara att säga till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards