Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Tor Topas

Av Solweig - 9 juli 2012 23:02

Tor Topas har flyttat till Docksta. Där bor han med en ganska stor kompis. Men det är en stor och snäll kompis.

Man kan nog inte ha en bättre!

 

 
 
Anita Wh

Anita Wh

10 juli 2012 08:57

Så kul att han fått en jämtekompis. Jag är helt övertygad de är släkt. Han ser lugn o stabil ut

http://www.svedala2u.se

 
Anita Wh

Anita Wh

10 juli 2012 11:29

Nu hade jag bråttom med mitt skriveri. Jag menade att jag tror jämte o västgöte är släkt ha ha ha

http://www.svedala2u.se

Solweig

10 juli 2012 23:08

Tror du? Det måste vara långt bak då om jag säger så. Rent historiskt var väl inte jämthunden vanlig söderut. Götarna var ju inte kända norrut.
Men vem vet!!!

 
Anita Wh

Anita Wh

11 juli 2012 09:44

Nja nog fanns jämten söder ut i en viss grad
Björn von rosen trodde ju på släktskap
Men, som du säger, vem vet

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

maarit

11 juli 2012 20:40

Ja,de lärda kan ju tvista om den saken:)
I alla fall en jätterolig bild.

 
Ingen bild

Susanne

11 juli 2012 22:52

Haha, det var kul Anita! :) Körde förbi Docksta idag på väg till Örnsköldsvik. Inte visste jag att lille Tor var där redan och vilken schysst bjässe till kompis han fått! Dom blir jättefina ihop ju :)

 
Anita Wh

Anita Wh

12 juli 2012 09:26

Nu är det så att jag känner 6 st."hund" Susanne. 3 inom västgötar
VEM ÄR DU? :) :)

http://www.svedala2u.se

Solweig

12 juli 2012 15:52

Jag kan svara Anita, det är hanhundsägaren Heckes matte. Susanne Hansson.
Hon var ju hit och hälsade på medans det fanns nio valpar kvar.
Nu är det snart bara tre!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards