Alla inlägg den 21 september 2011

Av Solweig - 21 september 2011 20:46

Potatisen är upptagen, jag spottade i händerna, tog ett nappatag i "pärgrävet" och

gick till verket. Det är ju så blött i jorden så man får inte bara potatis i korgen utan även en massa jord. Men nu är det gjort. Lite kämpigt var det men man får inte känna efter.

Har även rensat tre liter krusbär som maken plockat. Hälften har jag kokat hälften fryst in. Men det är lika mycket kvar att snoppa, suck!!!

Nu återstår morötterna i jorden, men dom skall få vara kvar till det fryser riktigt.

Har ingen bra förvaringplats för dom.

Om det inte börjar regna tidigt i morron skall jag tömma krukorna med sommarblommorna, dom har regnat sönder och daliorna har frusit i lördagsnatt.

Nu är det bara löksättning och lite höstgötsel som skall ut, sen gör man inte så mycket mera i trädgårdden.

Sedan blir det till attlängta till nästa vår, vintern tycker jag inte om så den hoppade jag över om det gick!!!


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards