Alla inlägg den 9 september 2011

Av Solweig - 9 september 2011 14:14

Man blir så less! Det har regnat nästan varenda dag denna vecka. Bara e.m i går hade uppehåll en stund. Men det var inte länge nog för att det skulle torka upp. I dag har det regnat igen. Gräsmattat behöver klippas, men det går ju inte när det är blött.

I morron skall det visst vara uppehåll, men man tvivlar ju. Det verkar som om alla regnväder i Sverige skall ligga över oss.

I morron eftermiddag får jag se, har det varit uppehåll hela dagen kanske det går.

Men I morron skall vi städa dotras husvagn så vi kan ha den ner till Högbo. Maggan har ju grabbarna nästa helg så vi tar dom med.

I dag har jag roat mig med att baka bullar, något måste man ju göra när det bara regnar ute. Sedan är det vävstolen som kan ge sysselsättning.


Jag går en stig över flera gärden och genom lite skog här och var när jag rastar hundarna. I går f.m när jag kom hade en man som är alkis, dumpat 10-15 tomma ölburkar efter stigen.

Han trampar på dom sen slänger man dom. Att jag vet att det är han som gör det beror på att jag sett honom göra det förut. I fjol kastade han dom in i hölägdan, vilket ju riskerar djurens hälsa när burkarna skärs sönder av maskinen dom slår höet med.

Då fick han tillsägelse av markägaren att låta bli att kasta ölburkar som han gjorde

Sedan har det varit mindre men nu börjar det tydligen igen. Man kan ju undra om det vore en idé att  dra ner på pengabidraget en sån typ får, så att han måste panta i stället för att kasta fulla skogen.


Man blir sur när dylika indevider kantar ens väg genom livet. Han slänger förpackningar av div. typ ochså, han äter och dricker på vägen hem. Han bor i ett ruckel en bit härifrån. Att han inte frusit ihjäl under vintrarna är konstigt. Men dagtid hålls han nånstans i stan han åker buss varje dag in. Mitt förråd av överseende och medkänsla är slut när det gäller dylikt.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards