Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Solweig - 21 augusti 2011 20:24

Finns det något värre än att rensa blåbär? Jo det gör det säkert, fast just i dag tyckte jag inte det. Har rensat 10 liter. Maken får med sig halva skogen samt alla tänkbara bär som kan finnas i den skogen. Man får högar av skräp. Har bestämt att nästa gång han plockat blåbär skall han få rensa själv.

Det gjorde han i går  med lingonen, men det är ju inte så söligt och kladdigt som blåbär.

Jag tar lingonen och han får blåbären!

Annars har det inte varit så mycket aktivitet, hundpromenader naturligtvis, alla tre då maken for upp till jaktstugan med kompis på förmiddagen.


Hade ju tänkt anmäla Lina till officiell Rallylydnadstävling i Sollefteå, men det är den 10 september. Vilket innebär att maken är på älgjakt och det blir för bökigt att ta med båda hundarna och tävla med en. Man vet ju inte vad för sorts väder det blir. Inte säkert att det går att ha en hund i bilen medans jag tävlar med den andra.

Därför får det vänta med premiär för Lina.

Skall i alla fall jobba på Agilitytävlingen vi har första helgen i september. Men bara söndan. Det är samma då, maken på älgjakt.

I morron skall jag klippa gräset på klubben, vi har brukstävlingar nästa lördag, söndag måste vara klippt till dess. Men i år gör jag inget mer, i fjol fixade jag ju fikat, det får någon annan göra i år.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards