Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Blandade karameller

Av Solweig - 11 juli 2011 16:18

Klockan fyra på söndagmorronen begav sig jag och Maggan ner till Alfta. Ju närmare målet vi kom desto mörkare blev himlen. Det såg ut som om det skulle bli ett ordentligt regn. Men det blev inte regn på det viset, det småduggade hela förmiddan.

Maggan var första hund i ringen så hon var ganska fort klar. Resultatet blev över förväntan, Excellent på Stanley och BIR på Olle. Det kan man ju inte klaga på.

 

Sedan blev det till att vänta, då jag gick som nästan sista hund i min ring.

Mitt resultat blev Excellent Ck och 4 Bt, men inget cert villket ju var det vi önskade oss. Men man får ju inte alltid som man vill!

BT blev Ulrika Lundstedt CH tik Vargaviddernas Ebba Sprallig, sedan vann Ulrikas hanhund CH Vargaviddens Floyd Flörtig också BIR.

  

Ulrika blev 2:a i Grupp 5 med hanhunden, Grattis! Maggan blev inte placerad i gruppen denna gång.

Sedan när vi skulle åka hem började det regna på riktigt. Medans vi rev tält och packade alla prylarna blev vi genomblöta. Så när vi satte oss i bilen för hemfärd var man som hen dränkt katt. Men hem kom vi!


 
 
Anita Wh

Anita Wh

11 juli 2011 20:59

Hon såg jättefin ut faktiskt. Kanske meer storleken jag gillar. Men det var många fina tikar där. Kunnde inte komma och prata med dig eftersom jag var hos veterinären p.g.a att buse´s bandage hade rammlat av. Han har haft en klo bort taget
ja herre gud så det regnade på min hemresa ()40 mil), åska/blixt dessutom

http://www.svedala2u.se

Solweig

11 juli 2011 22:04

Certet gick ju till Greta Gråsparv, henne slår man ju inte så lätt!
Hunden som blev Bt. är ju liten i jämförelse med Nina.Men det verkar som om Götarna blir mindre oich mindre. Eller??
Vi hade inte så mycket regn på vägen hem. Det blev bättre och bättre ju längre norrut vi kom. Hemma var det klarblå himmel!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards