Alla inlägg under juni 2011

Av Solweig - 6 juni 2011 22:23

Kristihimelsfärdshelgen har vi tillbringat i Vårgårda, på rasspecial. Utställningen hölls på Tånga Hed en camping/aktivitetsanläggning av stora mått. Mycket använd av hundfolk, därav var det många hundar som fanns på campingen. Detta är infarten.

 

Vädret var på torsdag  rätt så kyligt och blåsigt. Inte så skönt för oss människor men helt perfekt för hundarna som inte lider av lite kyla. Maken tog Lina och åkte till Göteborg för att hälsa på dotter Linda, så jag var ensam på utställningen, vilket gjorde att det inte togs några bilder på mig och Tora. Tora blev i alla fall 3:a bästa chjampiontik, vilket jag är nöjd med. Man kan inte ha för stora förväntningar då det finns så många fina hundar på rasspecialer. 133 hundar var anmälda, jag vet inte hur många som ställdes, men det var många.

BIR blev Toras bror Kjelle och BIM blev Skogsbygdens Nora, Linas syster.

 

Fredag var det 25 grader varmt och strålande sol, massor av interssanta föreläsningar av flera föreläsare så då satt jag inne hela dagen och lyssnade. Men det började på torsdagkväll när det var invigning med drinkar och Göran Bodegård pratade RAS.

 

Fredag kväll var det kongressmiddag, god mat och trevlig underhållning bjöds vi på. Där hölls också en liten utställning som Lina deltog i. Hon vann inte och det hade jag nog inte förväntat mig heller. Här är delar av styrelsen vid honörsbordet.

 

På lördag hade vi vallanlagstest, jag hade anmält Tora men det gick inte så bra. Hon ville bara tillbaka till Lina. Vi får testa en annan gång. Här en bild på Toora efter hemskomsten.  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards