Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Solweig - 16 juni 2011 19:06

Vi hade fullt upp att freda oss från myggen på kvällens kurs. Men det blev 5 lopp på en nybörjarbana, så vi gjorde det vi skulle. Det gick också ganska bra, bara matte kan skilja på vänster och höger.

Så nu är det bara att träna vidare. Jag har två tisdagar kvar att ta hand om sen gör jag en paus så får Ingrid ta vid.


Nu är det söndagens Prova På som är nästa aktivitet på klubben. Hoppas det kommer mycket folk och att regnet håller sig borta.

Man kan ju alltid hoppas!   

Av Solweig - 16 juni 2011 09:53

Min trädgård liknar mer och mer en djungel. På grund av allt regn har det växt så in in bängen att det nästan är omöjligt att få någon ordning i växtligheten.

Gräsmattan liknar snart en hölägda! Det går ju inte att klippa när det regnar hela tiden, men i dag måste vi göra det i alla fall även om det är blött.

Skall gå ut och ägna dagen till att försöka bringa reda bland plantorna.

För fjorton år sedan , när vi köpt huset fann jag en kaprifol i en rabatt under en rosenbuske. Den var tydligen inte härdig så den hade placerats där av förre ägaren.

Jag flyttade den till väggen vid verandan ,och där har den stått och varit till glädje för oss o 13 år. Men i vintras blev det för kallt den dog! Den blommade fantastiskt och döftade himmelskt!

 

Har därför köpt en ny planta, inte mycket för världen men om jag har tur så blir den större oich kan glädja och förtjusa.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards