Alla inlägg den 27 april 2009

Av Solweig - 27 april 2009 23:00

Har varit på medlemsmöte i Trädgårdsföreningen i kväll och lyssnat på fuchsiaexperten Kjell Holmqvist. Han har visat diabilder och pratat om sina många blommor och hur man sköter och förökar dom.

Vi har ju alltid ett lotteri i samband med mötena, i kväll vann jag en påse sättpotatis och en stor busktomatplanta.

Jag har plockat ut alla plantor från källaren till växthuset i dag. Har också satt ut mina fuchsior på glasverandan.  Sedan har jag fortsatt att kratta tomten. Nu är de5t bara en liten bit längst ner mot grannen som det är okrattat, men där är det lite för blött fortfarande.

Har också klätt av Rododenron, tur att jag haft den "inpackad" annars hade väl rådjuren ätit upp den. Kan dom äta idegran kan dom säkert äta rododenron.

Så här hoppas jag att fuchsiorna blir till sommaren

Hela skogen är full av blåsippor






























Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards