Alla inlägg den 22 april 2009

Av Solweig - 22 april 2009 21:56

I dag har vi börjat stänga inne Tora. Vi har satt kycklingnät på en sida av tomten där vi har gärsgård. Hon har ju gått rakt igenom, krypit mellan de liggande stolparna.

Vi skall fortsätta på fredag då skall vi sätta långsidan där det också är gärsgård.

Hon är ju lite vidlyftig lilla damen, drar gladeligen iväg ensam långt in i skogen. Så kan vi ju inte ha det. Men hon är duktig. Redan nu kan jag kalla in henne även om hon är upptagen med någonting.

Hon får ju gå lös på alla våra promenader. Dom gör vi ju i vår skog intill tomten. Det gör ju att det inte är så märkvärdigt att vara lös. Sedan leker vi och jag belönar varje gång hon kommer och om hon går bredvid mig och tittar upp på mig. Hade tänkt att jag skall försöka lära in mycket av "dresyren" på frivillig väg medans hon är liten valp.

Nu skall vi börja med stanna, sitt och ligg. Får se hur det går. Roligt är det i alla fall.

Lina har gått sitt spår i morse, det gick bra. Hon är så duktig, nästa spår lägger jag på fredag morron. Sedan får vi se hur det går på söndag på kursen.

På lördag e.m.skall jag på föreläsning på Kennelklubben med Nils Wallin Håkansson om ögonsjukdomar.

Det har slagit ut blåsippor både på och utanför tomten.

Fia börjar vänja sig med Tora. Fia är en mycket försiktig katt så det tar ett tag innan hon accepterar något nytt.

Kortet är taget inifrån glasverandan, därav något dålig skärpa. Här sitter dom på dammkanten. Isen ligger fortfarande på dammen.

Fia ser något fundersam ut.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards