Alla inlägg den 19 april 2009

Av Solweig - 19 april 2009 15:30

Klockan kvart över fem gick reveljen denna morron. Då vaknade Tora och tycket att nu stiger vi upp! Så gjorde vi, ut och kissa och sedan är det käk.

Efter mat till hundar och kaffe till matte så var det dax att gå en liten morronpromenad.  Hemkommen gjordes matsäck och packades rygga för nu skulle vi på viltspårkurs till Gräfsåsen.

Klockan halv åtta for Lina och jag.

Väl framme skulle spår läggas. Vi är sju i kursen och var och en lade sitt spår.

Vår ledare Rune Thander sorterar papper.


Sedan fikade vi och Rune gick igenom förra träffens frågor. Sedan var det dax att gå spåren. Vi var första ekipage ut. Till min stora förvåning gick Lina direkt på och var spårnoga. Hon fick beröm av Rune och matte var stolt. Sedan gick alla andra. Jag frågade om jag inte kunde lägga ett spår till och det tycket Rune var bra. Så därför la jag ett spår med 90 graders vinkel.

Även det spåret klarade Lina med beröm från Rune, vilket gjorde matte superstolt. Det var ingen av dom andra hundarna som klarade rakspåret till 100% som Lina än mindre en vinkel.

Vilken duktig hund man har! Hon har bara gått ett kort spår i år och ett i fjol. Det första gick hon på valpkurs för över två år sedan. Kom inte och säg att inte västgötar går till allt!!

Det var en trött Lina som kom hem och somnade i trädgårdsmöbeln.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards