Alla inlägg under mars 2009

Av Solweig - 8 mars 2009 09:02

Undra hur det går för Kim på Cruft´s? Hon ställer ju Johansson i dag( Skogsbygdens Hjärter Ess)

På länken under kan ni kolla in agility på hög nivå från Cruft´s. Jättekul. Den som finge se detta live!


 http://www.youtube.com/watch?v=YYqq6Swzzi0&NR=1

































Av Solweig - 7 mars 2009 10:32

Först grattis till Anita Whitmarsh som fyller år i dag, hur mycket? ja 35 kanske!!!! Hurra ,Hurra! Hoppas att födelsedagen blir trevlig.

Sedan skall vi ta en tur ut i guds gröna som för tillfället är vitt.

Husse skall ut på skotern så vi får se om vi följer med. Lina är inte så förtjust i skotern.

Av Solweig - 6 mars 2009 22:23

Denna tid varje vinter är det marknad i fyra dagar i vår lilla stad. Det är knallar från hela Sverige som säljer allt mellan himmel och jord. Det är även en massa korv, hamburger och kolbullar som säljs.

Vi gjorde ett kort besök i dag, handlade inte så mycket , fem par strumpor och långa plastpåsar att frysa ner fisk i. Ingvar handlade också en påse med tre olika rökta korvar och fem påsar med bullar av olika slag så nu behöver man inte baka bröd på ett tag. Det är poppulärt att gå på marknaden om det är bra väder. Man träffar bekanta och köper tunnbröd och rökta korvar. Sånt finns det gott om.

Vi brukar inte åka in varje år, när jag jobbade i stan gick jag och tittade på lunchen. Men nu när man är mera sällan i stan kan man ju lyxa till det och åka in.

På vägen hem var vi in till Maggan och fikade, vi hade köpt med oss semlor till kaffet. Vi hämtade en barnstol som Ebbba skall sitta i när hon kommer nästa vecka.

Av Solweig - 5 mars 2009 12:25

På Maries hundblogg tävlar man om vem som vinner bok.

Här är vinsten i tävlingen.

Det är viktigt att kunna läsa varandras signaler." Hundspråket"

http://hundblogg.bloggagratis.se/

Av Solweig - 4 mars 2009 21:05

Dagen inleddes med en längre morronpromenad som vi tog hela familjen,ja inte kattorna. Solen sken och fåglarna kvittrade, det var helt underbart.

Men inan vi kom hem hade det blivit mulet och har så varit resten av dagen. Det är som man säger morgonstund har guld i mun. Klockan halv 11 skulle jag vara hos frissan så nu är man kortklippt. Skönt blev det! Efter det var jag och vävde 60 cm pläd. Skall försöka få den färdig till mitten av månaden.

Sedan skall jag åka och hämta denna lilla goding.


Av Solweig - 3 mars 2009 17:17

I dag har det varit ett helt underbart väder. Solen har värmt, det var + 10 grader på vår glasverandan i dag mitt på dan. Har skottat snön från bron utanför sovrummet så att man skall kunna sitta och sola om det blir flera dagar med fint väder.

Linapromenaderna har tagits i skogen och med sparken då jag var ner på byn och köpte trisslotter till kvällens trisskrap hos granne Solveig.


Sedan har jag satt frön i dag lite av varje och penseérna har redan kommit upp , dom satte jag för några veckor sen.

Så nu börjar sommarens glädjeämnen.


Av Solweig - 2 mars 2009 21:17

Skulle köpa en ny Biabädd i dag på Djurmagasinet, dom hade extrapris och då skulle man ju passa på. Men tji fick jag dom var slut. Det fanns bara små kvar och det har jag redan så då fick det vara.

Skall åka runt på dom andra ställena som säljer och kolla priser. Ibland kan man ju tjäna nån krona på det.


Annars har jag börjat med en pläd i dag. Det värsta jobbet är att fläta frans, det är så tråkigt och man får ont i fingrarna. Jag har en knapp dm kvar innan det är klart att börja väva.

På onsdag när det är vävdag skall jag klippa av mig lite hår. Börjar ha svårt att se ut genom manen. Måste passa på när det fanns en tid. Får väl väva den tid som blir.


Den här veckan är det ju sportlov för barnen här, så jag hoppas att det blir fint väder så dom kan vara ute.


Har bokat campingstuga i Vännäs, Maggan och jag tänkte åka dit på utställningen 13-14 juni. Jag har ju inte ställt Lina ute mer än två gånger varav en gång när hon var ung. Den andra gången var hon så urfälld och mager så det gick inte bra.

Just nu är hon nog lite för rund. Hon som har varit matvägrare kan nästan äta upp marskålen i sin iver att slicka i sig allt.

Så blev hon efter sin gastrit och efterföljande behandling med cortison.

Men vi får väl banta båda två!




Av Solweig - 1 mars 2009 19:37

Nästan hela dagen har tillbringats framför TV:n tittande på Vasaloppet.

Det var ju roligt att en svensk vann, speciellt då norrmän har vunnit så mycket i VM.

Tog en paus och var ut med Lina och sen var jag bort till Åke med protokollet från årsmötet i BBHK för justering. Var ner till Göran också men han tittar inte på Vasaloppet utan han åker, så där kammade jag noll . Träffade bara Sofi som var hemma och det var ju roligt att träffa henne, hon trivs jättebra i Värmland.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards