Alla inlägg under mars 2009

Av Solweig - 16 mars 2009 19:19

Vädret är som i april, ena minuten skiner solen och rätt som det är så haglar det. Men det är varmt på dagarna och fortsätter det så här så får vi kanske bart till sista april!

Har varit och börjat på den andra pläden i dag. Skall försöka väva så mycket som möjligt på onsdag så att det inte är så mycket kvar till nästa vecka då vi har valp i huset. Vet inte om Ingvar gillar att torka pink?

Hanna och Oskar for hem i dag mitt på dan. I morron bitti kl 06.00 åker Linda och Timmy.

Sen är det som vanligt ett par dagar innan vi åker. Ev. skall Solan titta till kattorna. Dom brukar klara sig själva ett par dagar, vi har kattlådor både uppe och nere. Sedan bunkrar man mat så fixar det sig.

Nu i kväll var jag ansvarig för agilityplan, men det kom ingen och ville träna. Själv har jag ju en löptik just nu så hon fick vara hemma.



Av Solweig - 16 mars 2009 09:06

I I går var det en helt underbar vintersöndag med sol från en klarblå himmel. Då gör man så här.

 

 I dag skall ja göra färdigt den första pläden.

Så här ser den ut i vävstolen. 




























Av Solweig - 14 mars 2009 15:32

Nu börjar det bli vår även här, solen värmer och det är plusgrader på dagarna.

Lina har nog börjat löpa, fast det har inte startat blöda riktigt ännu, så har jag tur blir det inte förrän efter helgen.

Det är lättare när det inte är så mycket folk, skall se om det går att ha tikskydd på henne. Om hon accepterar det! Det vore i så fall bra när vi åker ner till Stockholm, är man borta så är det ju inte så kul med en löptik som blodar.

Av Solweig - 12 mars 2009 15:24

Snart är huset fullt! Linda, Timmy och Ebba kom i går kväll, i kväll kommer Oskar, Hanna och Oskar. Då fattas bara Fredrik med fam. så är alla Ingvars barn här med familjer.

Men det går bra, vi har inte så stort hus men finns det hjärterum så finns det tjärterum.

Dom blir här över helgen, sen till nästa helg åker vi ner till Stockholm.


I kväll skall Lina och jag på agilityträning i Dille. Jag går och väntar på att hon skall börja löpa, men hon har inte bråttom nu för tiden. När hon började löpa var det bara fem månader mellan löpen. Nu löpte hon i slutet av augusti senast så vi får väl se hur länge det dröjer till nästa gång.

Spelar ju ingen roll nu, vi skall ju inte para henne.


Av Solweig - 10 mars 2009 16:40

Inte är det särskilt kul att städa, men man måste ju ibland. Så i dag har jag farit runt som en skållad råtta. Ändå tror jag att om man ansträngde sig lite skulle man nog hitta en liten dammråtta. Jag har en katt som tillverkar dammråttor, synd nog så går dom inte att sälja! Annars skulle vi vara rika.

Så här ser damm råtteproducenten ut när solen skiner och det är sommar.

Vintertid vistas hon mest inne och då har vi gott om dammråttor. Då är det vinter-råttsesong. Sedan kommer sommaren och då tar hon minst två riktiga råttor om dagen som hon slaktar under bron till sovrummer. Varje morron får man ta vattenslangen och spola bort råttmagarna om inte skatorna har varit där och städat.











































Av Solweig - 9 mars 2009 19:45

I dag har jag vävt så det återstår bara 50 cm tills pläden är färdig. På onsdag hinner jag bli färdig med denna. Sedan börjar med nästa på måndag den 16/3 har jag flyt då så hinner jag nästan göra den färdig till vi hämtar Tora.


När jag kom hem var vi och handlade. Nu i kväll har Ingvar och en kompis åkt in på travet, Järvsöfaks är ju här i kväll. Jag skall åka in och hämta dom när dom spelat bort alla pengar!!!

Här är mina barnbarn till häst i sommras. Hästen är Knasen som är äldre än båda barnen, han är över 20 år. Min dotters första häst som hon haft sen den födddes.

Av Solweig - 9 mars 2009 19:23

Många västgötar var det men ingen Johansson! Dom kallas ju Swedish vallhund, längst ner på bifogad sida kn man välja ras.


http://crufts.fossedata.co.uk/Breed.asp?ShowYear=2009&GroupID=PAS&ScheduleID=175








Av Solweig - 8 mars 2009 10:26

I dag firar vi alla duktiga och driftiga kvinnor i hela världen. Det är mycket som inte är som det skulle, så än finns det anledning att kämpa för lika värde och lika rättigheter för kvinnor och män.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards