Alla inlägg under oktober 2008

Av Solweig - 21 oktober 2008 11:07

Det har blivit nått vaj med dygnsrytmen. Man vaknar pigg som en mört klockan fem!

Det är ju lite arla, om jag säger så. Men vad göra? Man kan ju inte ligga där och kolla taket, rätt som det är ser man väl ett spindelnät.

Upp och hoppa alltså. I dag har jag bakat kaffebröd och matbröd samt gjort morronpromenaden med Lina då klockan är 11.00 Man hinner mycket när man är uppe så tidigt.

Ändå lägger jag mig kring tio, det tycker jag är ganska normalt. Husse skall ju upp och jobba så han vill ju inte sitta uppe halva natten.


Så nu vet jag inte riktigt om jag skall gå ut eller ner i källaren och stryka tvätt.

Det blir nog tvätt först sen ut med Lina en längre promenad.

Jag skall in till stan till klockan 15.00 så eftermiddan är bokad.


I går kväll var jag på agilityplan och tränade lite med Lina. Vi har inte tränat sen i augusti. Först löpte hon så då bör vi inte vara där sen har jag ju varit borta i över tre veckor. Men hon var så duktig. Vi har inte så många hinder framme nu. Alla balanshinder och hälften av hopphindren är undanställda. Här kan ju snön komma vilken dag som helst.


I morron skall jag ta mig i kragen och gå ut i växthuser och försöka dela på fuchsiorna som jag har där. Jag tror det är fem stycken i samma stora kruka.

Hoppas det går utan att jag bryter sönder dom. Måste ju ta in dom innan det blir riktigt kallt.

 

Här är ingången till vår bungalow i Broome.

 

 Vårt duschrum i vår bungalow, luftigt och bra. Med himlen som tak.

Här är utanför restaurangen vid stranden där vi åt lunch när vi var på stranden.




































Av Solweig - 19 oktober 2008 17:09

Har tvättat kläder i två dagar nu.  Allt som vi hade med oss på resan har blivit tvättat, varese det var rent eller smutsigt. Skrynkligt var det i alla fall och det är lättare att tvätta allt när man ändå håller på.


Det har varit lite svårt att komma in i dygnsrytmen hemma, inte så att jag varit särskillt trött men jag vaknar så tidigt på mornarna.

Klockan sex har man som regel hunnit koka kaffe och hämta tidning.

Även om jag inte är nån sjusovare så inte brukar jag vara uppe före tuppen!


I dag har vi haft agilitymöte och planerat inför vintern. Även om vi inte har samma verksamhet på vintern som på sommarn så lägger vi inte av helt.

Vi tränar på ett begränsat antal hinder, men tränar gör vi. Sedan har vi möjlighet att träna i ridhus om vi vill, men det kostar lite.


Lina men även kattorna har varit lite knasiga sen vi kom hem.

Lina är ängslig om jag gåt ut utan henne och blkir helt upphetsad när jag kommer hem. Så har hon inte varit tidigare.

Kattorna är mest inne hela dagarna och trängs med mig i sängen på nätterna. Man har svårt att få plats ibland.

Men det går väl över hoppas jag. Vardagen går väl in i de normala spåren vad tiden lider.

Vi har en vecka till på oss sedan kommer Alexander hit och skall vara här i två veckor, då blir det inte så mycket kattor i närheten. Dom gillar inte småbarn. Vad gäller Lina så älskar hon barn. Hon skulle behöva lära sig säga ifrån när dom är för våldsamma med henne.

Får jag presentera Robi 12 år från Australien. Ras Australian Cattledog.


Alla vägar i Australien är betydligt rakare än i Sverige, men den här är nog i särklass. Över två mil raksträcka!

Kommer att lägga in någon bild från resan under de närmaste veckorna. Kan inte lägga in allt för det blir för mycket på en gång.



Av Solweig - 18 oktober 2008 18:01

Ja så var det slut på långresan till Australien. Vi har varit borta nästan fyra veckor.

Flygresan var mäktig nästan 12 timma i ett sträck mellan Singapor och Köpenhamn.Sen var det fyra timmar mellan Perth och Singapor. Köpenhamn Stockholm en timme och sen Stockholm Östersund en timme.

Konstigt nog har jag inte känt av någon jetlegg men husse han låg och sov flera timmar i går.

Detta är en bild från Kings park i Perth. En mysig oas inte alltför långt från centrum.

Vi var och träffade såna här godingar en dag i Perth. Dom var jättesöta. Riktiga nallebjörnar.
Solnedgång över havet uppe i Broom.

 

 Polen som låg intill den bungalow som vi hade.

En nyfiken krabat.

Blommor som vi har i krukor inne i fönstren i massor ute.


Stonewave, en mäktig naturföreteelse.

 Här är man högt över marken


Man går på dessa "broar" upp till 40 meter över marken, men har fortfarande trädkronorna över sig.


Fårklippninmg.

Detta är bara en bråkdel av det som vi upplevde under vår resa.


















Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards