Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Solweig - 23 oktober 2008 10:44

Ju äldre jag blir desto mindre gillar jag hösten. Grått, kallt och blåsigt. Nej fy vad jag längtar till våren!

Men har man satt sig i denna kalla nord, som nån sa , så får man väl härda ut.

Har fortfarande inte fått mig till att gå ut i växthuset ännu, sitter inne och gruvar mig. Men i dag måste jag.

Funderar förresten på att köpa ett större växthus och ställa på en soligare plats. Mitt nuvarande är litet och granarna i skogen bredvid tomten har vuxit sig så höga sen vi satte dit växthuset så nu blir det så lite sol där.

Skulle vilja ta ner en massa träd på sidan om vår tomt, men det kan man ju inte. Det är kommunal mark och dom gör ingenting åt sina träd. Det är som en urskog.

Alla löv har rasat ner från träden omkring förutom från silverpilen på framsidan av tomten. Den fäller sina löv så sent att det ofta blir snö innan bladen är nere.

Hade tänkt träna lite lydnad med Lina i e.m men vi har styrelse i brukshundsklubben så då blir det att skriva protokoll i stället.

Hoppas det blir sol nån dag så det är lite skönare att vara ute. Då kan jag ju träna på tomten, men i dag blir det växthuset!





Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards