Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Solweig - 6 maj 2013 22:41

Det har varit kallt och blåsigt så länge, därför är man så glad när det blir varmt. Jag har visserligen varit inne och bakat bullar i dag. Före det var jag och handlade. Men jag har gjort två långpromenader med hundarna och på eftermiddan blev man ju svettig. Hundarna blev så glada när dom hittade en snöfläck. Jag tog några bilder med telefonen men dels var det så svårt att se då det var så ljust, och sen for dom runt som skållade råttor. Men det blev så här i alla fall.

 

       

Jag har koppel på Julia för hon drar iväg och spårar rådjur ibland. Det får hon inte göra därför kopplet.

Annars har vi haft lite stök med Linus, han blev så knepig i fredags, då hade han sovit i ett helt dygn. Man trodde ju att han var sjuk. Så jag tog honom till vet. och där rakade man höger bakben som hade en svullnaf. Vi fann två märken efter ett typiskt kattbett. Han hade blivit biten i benet. När vi ändå var där fick dom ta ett blosprov på honom och kolla diabetes och njurar. Men han var frisk som en nötkärna eller hur man säger. Det var bara vänster bakben som var lite ömt. Nu har han "frisknat" till och är sig själv igen. Enda minnet av händelsen är ett rakat bakben och två rakade framben.(Dom var tvungen att sticka i bägge frambenen för att få blod så det räckte)

Jag klädde av rodedenron i dag, jag har den ju insvept i säckväv och bubbelplast under vintern. Så slog jag på en kanna vatten.

Köpte två daliaknölar för 10 kr styck i fredags som jag skall sätta i morron.

Vi har hämtat husvagnen fråbn vinterförvaringen, så jag har rengjort vattentanken och fyllt på rent vatten. Skall sätta in toatank och spolvatten i morron.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards