Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Stockholmsbesök

Av Solweig - 19 juli 2012 09:29

Vi har haft besök av Ingvars svägerska från Stockholm i tre dagar. Det är alltid trtevligt att träffas. Det är ju hos henne vi bor när vi är i Stockholm, sist när vi parade Tora.

Nu har Ingvar skjutsat henne till tåget, så nu är hon på väg hem. Det går ganska snabbt numera att åka tåg till Stockholm, bara 5 timmar!

Jag skall till veterinären med Orvar en andra gång, Lillemor kommer ju och hämtar honom på tisdag. Det gäller ju att han är resklar då.

Sedan är det bara Bitte och henne kollar vi måndag den 23 juli. Hon hämtas under vecka 30.


Julia som är kvar, henne skall jag ju behålla här hemma. Hon är en mycket kool tjej, tror hon liknar sin far.

Blir spännande att höra vad Anita säger om henne när hon kommer hit upp. Hon och Kerstin ska ju hälsa på i vecka31.


Jag har börjat att gå små skogspromenader med valparna och dom stora hundarna. Valparna tycker det är så intressant att gå utanför tomten. Dom springer och  kollar alla konstiga saker som finns i skogen.





 
 
Anita Wh

Anita Wh

19 juli 2012 11:29

Ja det ska vi ju och ser fram emot det. Särskilt dfå att se valpen som jag tror du vet lika bra som jag om den är fin eller ej
Synd de inte var 7 v. då så jag fick se alla
Förresten, jag tror Charlie & Inger (ORVAR ORKAN) kommer upp till Svenstavik om vädret blir bra, bara för att semestra och sätter väl upp husvagnen någonstans där omkring. De ska ställa ut i Köping o Ransäter och är mycket exhalterade över detta
Vi önskar dem lycka till

http://www.svedala2u.se

Solweig

19 juli 2012 18:32

Bara ett moln på himlen, Lina började löpa i dag!!!
Men det går att ha henne instängd. Inte så kul för hanhundarna med löptik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards