Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Solweig - 11 augusti 2010 21:55

Sista träffen inför tävlingen första helgen i september.  Vi har en officiell agilitytävling i två dagar tillsammans med Östersunds brukshundsklubb varje år. Den har förekommit i tre år nu. Jag har jobbat alla tre åren de sista två som skrivare. Så i kväll var det en sista koll på om vi hade allt under kontroll. Jag är ju aktiv i agilitysektionen men jag tävlar inte annat än i träningstävlingarna.

Det är en helt fantastisk aktivitet för hundarna, men jag känner att jag kan inte hålla det tempo som krävs om man skall tävla. Det som är synd är att tävlingen går samma helg som älgjakten börjar så jag måste ta med hundarna och ha dom i bilen under tävlingen. Maken är ju på jakt. Som tur är så kan man rasta dom mellan loppen, sedan finns det ju folk som avlöser om det blir för lång tid.

 

Tora  har jag nyss gått kurs med. Så henne måste jag träna mycket med i framtiden.

 

  

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards