Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Solweig - 12 juli 2010 20:34

Nu har det hänt nått roligt, ska ni veta. På lördag mitt på dan for jag Kari Festin och Kim Johansson upp till Gällivare med fem hundar i bilen. Det var Kim som körde, hon kom från Tvååkersutställningen  och hade kört direkt därifrån upp hit. Vi körde upp till Moskosel, där jag bokat en liten enkel stuga till oss.

  

Här är utsikten ifrån vår stuga.

Söndag morron var det väckning 04.00 och avfärd till Gällivare klockan halv fem.

Utställningsplatsen låg intill en skola. Vi reste tält och fixade iordning vår prylar som var rätt många. Sedan var det bara att vänta på vår tur. Kari var först med  Skogsbygdens Vilgot Viking, han blev BIR-valp. Sedan var det "Johansson" Skogsbygdens Hjärter Ess tur, han hade att tampas med två öppenklasshannar, men han blev  bästa hanne.

Vår bekant Pernilla Persson med Högalids Danja, ställde i juniorklassen, fick CK.

Så var det min Skogsbygdens Nina Superninja´s (Linas) tur, vi hade kammat ur henne hur mycket underull som helst, hon är nästan helt urfälld. Men hon blir inte så dålig urfälld.

Hon fick 1:a med CK, samt sitt 2:ra Cert.

  

Ett "gammalt" kort, det var ju jag som var fotograf, så några kort på mig och mitt finns inte!


Så till championklassen där vann Linas syster Skogsbygdens  Nora Supernova  över Skogsbygdens Flora Tiptop.

Bästa tik blev Nora, 2:a Lina, 3:a Flora, 4:a Krösaskogens Qia.

BIR Nora MIB Johansson.

Så till final grupp grupp 5. Stor spänning, men Nora vann, hurra! Nu var det Blågul hund och BIS. Blågul hund var det nästan klart att hon skulle vinna tyckte jag i alla fall och det gjorde hon också. Värre var det med BIS:et. Men efter stor spänning så blev det som vi ville. Nora blev BIS, Vilken dag!!! 

  

Här står vinnare och domare. Ett stort GRATTIS!


Ett stort tack från mig som fick följa med. Även tack för grattiset från Anita.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards