Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Soffproppar

Av Solweig - 22 oktober 2009 16:01

I dag har hundarna varit riktiga soffproppar. Tora har visserligen varit ute och ätit märgben, men Lina har mest legat inne. Tora har också legat på soffan så fort hon kommit in.

  

Här ligger Tora, men hon törs inte stänga gluggarna helt. Det kan ju hända något som hon missar.

Hon var i alla fall duktig i går kväll, men på slutet orkade hon inte konsentrera sig.  Vi gick i samlad tropp genom hamnen ner till Badhusparken där vi entrade scenen, vilket inte var det lättaste för Tora då det var en järntrappa,  brant och med korta steg. Tora är ju så lång i förhållande till benlängden så det stämde inte riktigt.  Men hon knatade upp till sista trappsteget två gånger. Sen lyfte jag upp henne. Ner bar jag, det är så lätt att bryta klorna i såna trappor.

Sedan balanserade vi på allt som gick att balansera på. Tränade inkallning mitt i stan med folk runt omkring. Vi rönte ett visst intresse från folk som såg oss, så på en del ställen hade vi publik.

Vi mötte också en västgötaspets med vidhängande husse, men den hunden var inte så trevlig. Skällde ut oss och var aggressiv, om han var rädd eller bara elak framgick inte. Jag frågade husse hur gamal han var, han var 6 år och kom från Stockholmstrakten. Gubben hade glömt vem han köpt hunden från!

  

  

 
 
Lena,Moa,Maiko,Kelu

Lena,Moa,Maiko,Kelu

22 oktober 2009 18:52

Visst borde det vara möjligt att hänga upp de små liven i öronen med klänypor och låta dem "dropptorka"? Inte kul med hund just nu. Här GRÄVS det också överallt på gator och småvägar. Djupa gropar, långa diken och lastbilar som kör och ställer till. Usch, vad det blir lortigt!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Solan

22 oktober 2009 22:28

Var ner till Jeanette i söndags på agilityträff och såg alla diken ni har där nere. Jättetrist, man har ju ingenstans att gå. Hon hade besvär med barnvagnen. Som tur är så har dom inte grävt upp vår gata ännu. Jag går ju rätt ut i skogen från tomten så jag kommer ju inte att beröras av hålen i gatan. Men det är geggigt överallt och dom rider mycket här uppe och hästarna river upp en massa skit plus det dom släpper ut själva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards