Alla inlägg den 3 september 2008

Av Solweig - 3 september 2008 09:57

Nu är det höst! Regn och blöta,fy!!

I går kokade jag svartinbärssylt av 6,5 kg sv.vinbär Så nu har vi lite att blanda i filen under kulna vintermornar.

Det finns mycket i skogen nu, speciellt svamp. Men jag plockar inte, är osäker på vad det är. Dom jag kan har jag inte hittat men den här är väl stiglig? Man äter den ju inte men att titta på!!

Skogen är full av dom.

Annars är det höstblommor som ger fägring.

Ringblommor är tacksamma, dom tål faktiskt regnet utan att bli helt slaka.


Vi hade funktionärsfest i går kväll uppe på Rösta, vid visningsträdgården.

Ganska många deltog. Detta är ett tack till alla som jobbat med arrangemang i trädgårdsföreningen under vår-sommar.

Vi satt inne i växthusets sluss, bjöds på grillspett och potatissallad kaffe kaka med glass. Mums!

Tack till dom som jobbade och fixade åt oss!

Visst är det fint!














Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards